شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پیروزی انقلاب#پوشش#جمعه

بازتاب جشن پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های بین‌المللی

بازتاب جشن پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه‌های مختلف بین‌المللی امروز جمعه مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های بین‌المللی گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یکی از نخستین رسانه‌های غربی بود که خبر مربوط به این جشن را پوشش داد و نوشت هزاران خودرو و موتورسیکلت برای جشن گرفتن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به خیابان‌ها آمدند.

این خبرگزاری نوشته امسال هم همانند سال پیش به دلیل نگرانی‌های ناشی از بیماری همه‌گیر جهانی کرونا تعداد عابران پیاده در خیابان‌ها کمتر بود. در پایتخت، مراسم از چند نقطه آغاز شد اما شرکت‌کنندگان از محورهای مختلف در میدان آزادی تجمع کردند.

انقلاب اسلامی , انقلاب اسلامی , انقلاب اسلامی ,

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از رسانه‌های دولتی در ایران نوشته صدها هزار نفر در این جشن شرکت کردند و تلویزیون دولتی ایران تصاویر مردم را در بسیاری از شهرها و شهرستان‌ها نشان داد.

رسانه آمریکایی در ادامه به همزمان شدن سالگرد پیروزی انقلاب در سال جاری با مذاکرات رفع تحریم ها در وین اشاره کرده و بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله رئیسی را درباره اینکه ایران هیچ‌گاه به وین یا نیویورک چشم ندوخته پوشش داده است.

خبرگزاری فرانسه نوشته ایرانی‌ها به جای راه‌پیمایی برای گرامی‌داشت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در کشورشان در تهران رانندگی کردند و در خودروهایشان ماندند.

این خبرگزاری نوشته مردم ایران علی‌رغم سرمای هوا در «میدان نمادین آزادی» گرد هم آمدند. برخی از مردم ماشین‌هایشان را به رنگ‌های قرمز، سفید و سبز که رنگ پرچم ایران است درآورده بودند و عده‌ای دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. روی پنجره ماشین عده‌ای دیگر نوشته بود: «تا آخر مقاومت می‌کنیم.»

یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه گفته چندین پرچم آمریکا هم در میدان آزادی توسط مردمی که شعار می‌دادند به آتش کشیده شد.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه هم نوشت کاروان‌ خودروها با پرچم‌ها و بنرهای انقلابی در خیابان‌های شهرهای مختلف از کرمانشاه و گرگان و زنجان گرفته تا همدان، اردبیل و اراک به حرکت در آمدند.

ایتارتاس نوشته بیست و دومین روز بهمن‌ماه در تقویم ایران یکی از اصلی‌ترین تعطیلات ملی برای این کشور می‌باشد. این روز، تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی در نبرد در برابر حکومت آخرین شاه ایران، محمد رضا پهلوی است.

انقلاب اسلامی , انقلاب اسلامی ,

روزنامه صهیونیستی اسرائیل‌هیوم هم نوشته جمعیت حاضر در مراسم امسال پرچم‌های ایران و همچنین پلاکارهایی به دست داشتند که روی آنها شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته بود.

این روزنامه نوشته این شعارها یادآور خیزشی هستند که یک پادشاهی تحت حمایت غرب را به زیر کشید و اسلام‌گراها را به قدرت رساند. چندین گروه در تهران و شهرهای دیگر پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند که یک مراسم معمول در گردهم‌آیی‌های ایرانی‌ها است.

وبگاه شبکه خبری تی‌آرتی هم این خبر را به نقل از خبرگزاری فرانسه پوشش داده و نوشته علاوه بر تهران مردم از دیگر شهرهای اصلی ایران از جمله اصفهان، همدان، تبریز، مشهد و قم هم به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه هم در گزارشی نوشت، مردم تهران در روز سالگرد انقلاب اسلامی این کشور از اوایل صبح جمعه در حالی که پرچم‌های سه رنگ کشورشان را از پنجره خودروهای خود بیرون آورده بودند به سمت میدان آزادی حرکت کردند.

وبگاه انگلیسی‌زبان شبکه خبری العربیه هم به اینکه شرکت‌کنندگان در مراسم اسلام تصاویری از رهبر عالی‌قدر ایران و امام خمینی، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در دست داشته‌اند اشاره کرده است. این رسانه نوشته این مراسم اولین سالگردی است که بعد از به قدرت رسیدن سید ابراهیم رئیسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/