شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#۲۲ بهمن#ایران

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در آسوشیتدپرس

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن در آسوشیتدپرس

ایرنا نوشت: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ضمن بازتاب دادن خبر برگزاری راهپیمایی در سراسر ایران به مناسبت جشن ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی، نوشت که جمعیت درحالی که پرچم ایران را به اهتزاز درآورده اند، فریادهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می دهند.

این رسانه آمریکایی نوشت: هزاران خودور و موتورسیکلت در حال حرکت در خیابان‌های تهران در قالب راهپیمایی خودرویی به مناسب چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  ایران هستند.

آسوشیتدپرس نوشت: هزاران خودرو و موتور سیکلت در جشن چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ در روز جمعه رژه رفتند؛ اگرچه تعداد کمتری از راهپیمایان پیاده برای دومین سال متوالی به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در خیابان‌ها حضور داشتند.

این خبرگزاری خاطرنشان کرد که در شهر تهران، راهپیمایی مانند هر سال از مسیرهای مشخص و سابق آغاز شده و در نهایت به میدان آزادی تهران ختم می‌شود.

قرار است سیدابراهیم رییسی رییس جمهور ایران نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در این مراسم سخنرانی کند.

در این گزارش آمده است: جمعیت حاضر در راهپیمایی تهران با به اهتزاز در آوردن پرچم‌های ایران و سردادن شعارهایی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که در آن «شعار مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود. این جشن به مناسبت سرنگونی رژیم سلطنتی طرفدار غرب در ایران و تاسیس حکومت جمهوری اسلامی هرساله برگزار می‌شود.

آسوشیتدپرس نوشت: امسال و برای دومین سال به دلیل شیوع همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، برگزاری مراسم‌های مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی به وسایل نقلیه محدود شده است.

آسوشیتدپرس یادآور شده که راهپیمایی امسال در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات ایران با ۱+۴ در وین با هدف لغو تحریم ها در جریان است. دونالد ترامپ رییس جمهور سابق و جنجالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج و بار دیگر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه‌ای را علیه ایران اعمال کرد. ایران نیز در واکنش به این موضوع به تدریج از سطح تعهدات خود در برجام کاست.

گزارش منتشر شده توسط این رسانه اصلی آمریکایی از راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری بازنشر شده است.

 چهل و سومین جشن ملی ایرانیان در سراسر ایران و به‌رغم تمام محدودیت‌ها آغاز شد و باز هم حیرانی برای جهانی ماند که برای ناامیدی مردم هرچه در توان داشتند در استودیوهای رنگارنگ و میزهای تحریم قرار دادند اما استواری مردم و ایستادگی آنان، نقشه‌های بدخواهان را باطل و رؤیاهایشان را کابوس کرد.

چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، با تمهیدات کرونایی از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز (۲۲ بهمن) در ۱۵۰۰  شهر و بیش از ۳۰۰۰ روستای ایران آغاز و رنگ‌بندی قرمز و کرونایی تهران سبب شد که راهپیمایی به‌صورت خودرویی و خانوادگی باشد و در دیگر شهرها نیز با حفظ تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و محدود. 

311311