شهرخبر

بغض علیرضا بیرانوند؛ دنیا روی سرم خراب شد/ بعد از ۴ بار خواستگاری جواب مثبت گرفتم/ دوست دارم بعد از فوتبالم بازیگر طنز شوم

علیرضا بیرانوند ستاره تیم ملی ایران که فیلم زندگی‌اش با نام «بیرو» اکران شده،می‌گوید به سینما و بازیگری علاقه زیادی دارد.

بغض علیرضا بیرانوند؛ دنیا روی سرم خراب شد/ بعد از ۴ بار خواستگاری جواب مثبت گرفتم/ دوست دارم بعد از فوتبالم بازیگر طنز شوم
خبرورزشی -

امید یوسفیان؛ همانطور که در جریان قرار گرفتید، فیلم سینمایی بیرو که برگرفته از زندگی علیرضا بیرانوند گلر سرشناس تیم ملی فوتبال ایران است، در چهلمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اکران شد و مورد توجه سینما دوستان هم قرار گرفت.

با توجه به همزمانی اکران فیلم بیرو و بازی‌های تیم ملی قرار بود علیرضا بیرانوند بعد از بازی با امارات فیلم زندگی اش را از نزدیک ببیند ولی به دلیل ابتلای علیرضا به کرونا این اتفاق با چند روز تاخیر افتاد. بالاخره بیرانوند به همراه میهمانانش در یکی از سینماهای پایتخت حاضر شد و فیلم را کنار مردم دید که گزارش کامل اتفاقات و حواشی حضور بیرانوند و چند ستاره دیگر فوتبال ایران را در سایت و روزنامه خبرورزشی خواندید.

بعد از دیدن فیلم فرصتی دست داد تا در خصوص فیلم بیرو با علیرضا بیرانوند گفت و گویی انجام دهیم. صحبت‌های علیرضا را در خصوص فیلم بیرو و اتفاقاتی که در این فیلم رخ داده را در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر است این مصاحبه کاملا سینمایی و در خصوص فیلم زندگی علیرضا انجام شده است.

بالاخره قسمت شد فیلم را در سینما و در کنار مردم نگاه کنی. از حس و حالت برای ما بگو ...

خب واقعیتش این است که قرار بود کمی زودتر برای دیدن فیلم به سینما بیایم ولی کرونا اجازه این کار را نمی‌داد. بالاخره بعد از منفی شدن تست کرونایم، فرصتی دست داد تا بتوانم در کنار مردم عزیز کشورم که همیشه به من لطف داشتند، فیلم بیرو را تماشا کنم. واقعا به من کنار مردم خوش گذشت و به نظرم دیدن فیلم کنار آنها در سینما حس و حال دیگری دارد و فوق العاده لذتبخش است.

به طور کلی استقبال مردم از فیلم بیرو چطور بود؟

تا جاییکه من می‌دانم و به من خبر دادند، استقبال بسیار خوب بوده و مردم فیلم را دوست داشتند. البته اکران اصلی و عمومی‌فیلم در تاریخ دیگری انجام می‌شود و امیدوارم مردم به همین شکل استقبال داشته باشند و بعد از دیدن فیلم راضی به خانه‌هایشان برگردند.

ایده ساخت فیلم بیرو از کجا آمد؟

خب خیلی‌ها از گذشته من و اتفاقاتی که در این سال‌ها برای علیرضا بیرانوند افتاد، باخبر بودند. وقتی کارگردان و تهیه کننده فیلم موضوع را با من درمیان گذاشتند از آن استقبال کردم و دوست داشتم چنین فیلمی‌ساخته شود. جا دارد به مرتضی علی عباس میرزایی و مجید برزگر به عنوان کارگردان و تهیه کننده فیلم و همچنین بازیگران و عوامل پشت صحنه بیرو خسته نباشید بگویم. امیدوارم در ادامه اتفاقات خوبی برای فیلم رخ دهد.

فکر می‌کنی بیرو در اکران عمومی‌پرفروش شود؟

نمی‌دانم ولی امیدوارم این اتفاق بیفتد و فیلم بیرو دیده شود.

راستی کسی که در فیلم نقش تو را بازی کرد، چقدر شبیه خودت بود ...

بله من خودم وقتی اولین بار بدلم را دیدم، از این اندازه شباهت تعجب کردم. انصافا حسین بیرانوند توانست به خوبی از عهده نقش بربیاید و به او تبریک می‌گویم.

فکر می‌کنی فیلم بیرو بتواند تاثیرگذار در بین جوان ترها باشد؟

بله چرا که نه. حتما همینطور خواهد بود. خیلی‌ها با دیدن این فیلم متوجه خواهند شد که اگر یک فوتبالیست به سطوح بالا می‌رسد، این اتفاق به راحتی میسر نشده است. مردم متوجه خواهند شد که یک فوتبالیست چه سختی‌ها و مشکلاتی را پشت سر می‌گذارد تا به تیم ملی برسد. من یاد گرفتم برای رسیدن به رویاهایم سخت تلاش کنم و با همه مشکلات و موانع بجنگم تا بتوانم به اهدافم برسم. امیدوارم این فیلم الگوی خوبی برای جوان ترها باشد و بتواند به آن‌هایی که علاقه مند هستند تا وارد فوتبال شوند، کمک کند.

بغض علیرضا بیرانوند؛ دنیا روی سرم خراب شد/ بعد از ۴ بار خواستگاری جواب مثبت گرفتم/ دوست دارم بعد از فوتبالم بازیگر طنز شوم

وقتی در کنارت مشغول دیدن فیلم بودم، متوجه شدم در یکی دو صحنه بغض کردی و تحت تاثیر قرار گرفتی. خودت در موردش صحبت کن.

خب همه آن اتفاقات تلخی که در چند سال برایم پیش آمد و سختی‌هایی که کشیدم، ناگهان در عرض چند دقیقه برایم مرور شد و واقعا به دوران گذشته برگشتم. یاد آن روزها افتادم و کمی هم تحت تاثیر قرار گرفتم. نمی‌خواهم خیلی دوباره آن اتفاقات را بازگو کنم ولی وقتی یاد فوت دوست نزدیکم افتادم، بغض کردم و خیلی ناراحت شدم.

بیشتر توضیح بده ...

نمی‌خواهم داستان فیلم را خیلی لو بدهم ولی واقعا یکی از اتفاقات بسیار تلخی که در همان ابتدای فوتبالم برای من رخ داد، مرگ دوست صمیمی‌ام بود که در اثر یک حادثه رانندگی جانش را از دست داد. تا چند وقت مدام به آن اتفاق فکر می‌کردم و انگار دنیا روی سرم خراب شده بود. نمی‌دانستم در شهر غریب چه کاری باید انجام دهم و واقعا غمگین بودم.

چطور با این موضوع کنار آمدی؟

واقعا کنار آمدن با این موضوع برای من سخت بود ولی برای رسیدن به اهداف بزرگی که داشتم، باید می‌جنگیدم و تلاش می‌کردم تا بتوانم به آن چیزی که می‌خواهم برسم. به همان دوستم که فوت کرد، قول داده بودم تا آخرین نفس بجنگم و تلاش کنم تا بعدا حسرتش را نخورم.

تو در همه این سال‌ها سختی‌های زیادی را کشیدی و اتفاقات تلخی را تجربه کردی. در این مدت شده بود که احساس ناامیدی کنی و نخواهی دیگر ادامه دهی؟

خب همه این مسائل پیش می‌آید و ناخودآگاه در ذهنت به این موضوع هم فکر می‌کنی. با این حال من جنگیدن را خوب یاد گرفته بودم و به خودم قول داده بودم که نباید دست از تلاش بردارم و خوشحالم بعد از کلی مشکل و سختی، اتفاقات خوبی برای من در فوتبال و زندگی رخ داد.

یکی از اتفاقات جالب فیلم خواستگاری‌های پر تعداد تو از همسرت بود ...

خب عاشق شدن همین دردسرها را هم دارد. من عاشق همسرم شدم و جز او به زن دیگری برای ازدواج فکر نمی‌کردم. آن موقعی که برای اولین بار به خواستگاری رفتم فوتبالیست مطرحی نبودم و پولی هم نداشتم. برای همین جواب رد شنیدم. این اتفاق ۳ بار افتاد تا بالاخره برای چهارمین بار جواب مثبت را گرفتم. تو خودت هم همین حالا بدون پول به خواستگاری یک دختر بروی شک نکن جواب رد می‌شنوی (با خنده)

بغض علیرضا بیرانوند؛ دنیا روی سرم خراب شد/ بعد از ۴ بار خواستگاری جواب مثبت گرفتم/ دوست دارم بعد از فوتبالم بازیگر طنز شوم

در یک پلان خودت هم جلوی دوربین رفتی. از تجربه بازیگری برای ما بگو.

خب تجربه خیلی خوبی بود و دوست داشتم آن را تجربه کنم. مدت زمان حضور من مقابل دوربین و دیالوگی که باید می‌گفتم کوتاه بود ولی من به طور کلی این موضوع را دوست داشتم.

بعد از پایان فوتبالت دوست داری وارد دنیای بازیگری و سینما شوی؟

واقعیتش این است که سینما همیشه برای من جذابیت داشته و همواره جزو مخاطبان سینما بودم. به بازیگری علاقه دارم ولی نمی‌دانم از پسش برمی‌آیم یا نه. خیلی‌ها به من گفتند که توانایی بازیگر شدن دارم و به همین خاطر دوست دارم بعد از پایان فوتبالم و بازنشستگی، بازیگر طنز و کمدی شوم. البته که باید قبلش دوره‌های لازم را بگذرانم و آموزش ببینم. فکر می‌کنم تجربه جذابی باشد و بدم نمی‌آید این کار را انجام دهم. البته باید دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و چه مسائلی پیش می‌آید.

بغض علیرضا بیرانوند؛ دنیا روی سرم خراب شد/ بعد از ۴ بار خواستگاری جواب مثبت گرفتم/ دوست دارم بعد از فوتبالم بازیگر طنز شوم