رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جهاد عظیم تبیین یک وظیفه همگانی است و جوانان انقلابی باید عالمانه وارد عرصه جهاد تبیین شده و دستاوردهای انقلاب را بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست مجازی جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان خوزستان اظهار داشت: باور به ولایت فقیه رژیم پهلوی را نابود کرد و مردم را مقابل نظام سلطه مسلح کرد.

وی در این همایش ۸۰۰ نفره که با حضور فعالان فرهنگی و سیاسی خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: خیلی از فعالان انقلابی نیز در آن دوران باور نداشتند به زودی انقلاب به ثمر برسد، ولی خواست خدا و مدیریت امام خمینی توانست تلاش ملت را به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رحلت شهادت گونه فرزند ارشد امام همه ملت را متاثر کرد، ولی امام خمینی در پیامی کوتاه این را لطف الهی دانست و این باعث شد همه در مبارزه با شاه مصمم شوند.

وی گفت: یکی از اشتباه‌های دیگر شاه، مسأله مقاله رشیدی مطلق علیه امام در روزنامه اطلاعات بود که سبب خروش طلبه‌ها و جوانان در قم و بعد تبریز و یزد شد و این تا ۲۲ بهمن ادامه پیدا کرد که در همه این عرصه‌ها نقش ولایت فقیه برجسته و کلیدی بود.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، بیان داشت: پس از انقلاب نیز جریاناتی مثل مجاهدین با ترکیب ماتریالیسم و اسلام دنبال فریب جوانان بودند که جوانان ولایت مدار پای کار آمدند و این تفاله‌های وابسته را حذف کردند.

این استاد برجسته اخلاق گفت: یکی از شاهکارهای امام خمینی احیا دین و بویژه دین سیاسی بود و قبل از انقلاب روحانی که وارد سیاست می‌شد طرد می‌شد، ولی امام به درستی سیاست الهی را احیا کرد.

وی ادامه داد: نقش ولایت فقیه در پیشرفت علمی و نظامی و فرهنگی کشور بارز و برجسته است و استقامت و پافشاری رهبری انقلاب بر پیشرفت علمی کشور سبب شده امروز ایران به یکی از کشورهای برجسته علمی دنیا تبدیل شود و این را باید همه دنیا بیان کنیم.

حجت الاسلام آقاتهرانی اظهار داشت: رمز پیشرفت کشور ولایت است و عده‌ای تلاش می‌کردند با برجام و دلخوش به لبخند غرب کشور به پیش ببرند که جز خسران و آسیب عایدی نداشت. این دولت باید با تکیه با اقتصاد مقاومتی به حل مشکلات بشتابد.

وی گفت: این دولت یک دولت انقلابی و مردمی است و بر حل مشکلات کشور ما نمایندگان نیز آماده همه نوع همکاری هستیم و برای حل مسایل راهی، جز اطلاعت محض از فرمایشات، ولی فقیه نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به مسأله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: کلید فضای مجازی امروز دست دشمن است و این با استقلال کشور منافات دارد و الان دشمن هر طوری بخواهد می‌تواند کنترل و مدیریت کند که در مسأله کارت سوخت دیدیم.

وی ادامه داد: در روزهای نخستین مجلس یازدهم، کمیسیون فرهنگی را با قدرت فعال کردیم و مشکلات و نیازمندی‌های ملت را جمع کردیم که به ۳ اولویت جمعیت، تسهیل ازدواج و حمایت از کاربران فضای مجازی رسیدیم و برای هر ۳ با استفاده از نظرات نخبگان و مردم در فضای شفاف طرح آماده شد و به شکل ماده ۸۵ در مجلس بررسی شد که نشان از اهتمام نمایندگان به فرهنگ بود.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی افزود: جمعیت و ازدواج یکی از دغدغه‌های مهمی بود که سال‌ها آقای لاریجانی مانع از طرح آن در مجلس شده بود و معطل نگه داشته بود در حالی که یکی از نگرانی‌های مهم رهبری بودند.

وی بیان داشت: در حمایت از کاربران فضای مجازی نباید از هیاهوی دشمن ترسید و این عملیات دشمن است که بتواند مدیریت فضای مجازی کشور را دست خود نگه دارد و هر وقت اراده کند برای ملت مشکل ایجاد کند. با استفاده از نخبگان فضای مجازی و در فضای شفاف دنبال طرح حمایت از کاربران فضای مجازی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کشور آمریکا بیش از ۲۷۰ قانون در بخش فضای مجازی است و در چین و ترکیه نیز قوانین زیادی در این حوزه است، ولی در کشور ما متاسفانه یک قانون هم در این حوزه نداریم.

وی بیان داشت: اینگونه نباید باشد که دشمن بتواند با زندگی و کسب و کارهای مجازی ملت بازی کند که همین کارت سوخت بنزین یکی از این موارد بود.

آقا تهرانی گفت: تقویت بسترهای فضای مجازی و حمایت از کاربر داخلی نقطه کانونی طرح مجلس است و لازم است همه نخبگان این حوزه برای تقویت این طرح کمک کنند.