شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#۲۲ بهمن#رئیس‌جمهور
سخنران پیش از خطبه نمازجمعه|

رئیس‌جمهور: شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هویت‌ساز آن برای همگان ضرورت دارد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هویت‌ساز آن برای همگان و خصوصاً جوانان ضرورت دارد، گفت: در جهاد تبیین که رهبر انقلاب به همه ما امر فرمودند، ضرورت دارد ابعاد ۲۲ بهمن و عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی مطرح شوند.

خبرگزاری میزان- آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز (۲۲ بهمن) در سخنرانی پیش از خطبه‌های پیش از نمازجمعه تهران بیان کرد: یاد امام راحل و شهدای عالیقد انقلاب را گرامی می‌دارم و به ارواح بلندشان درود می‌فرستم و برای جانبازان عزیز از خداوند متعال طلب عافیت دارم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۲۲ بهمن یوم‌الله است، افزود: همه روز‌ها و شب‌ها از آن خداوند است، اما چرا یک روز یوم الله می‌شود؟ جلوه قدرت الهی در روز ۲۲ بهمن به دست توانای مردم ایران و با رهبری امام عظیم الشان نمایان شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید براینکه شناخت انقلاب اسلامی و عناصر هویت ساز آن برای همگان و خصوصا جوانان ضرورت دارد، گفت: در جهاد تبیین که رهبر انقلاب به همه ما امر فرمودند، ضرورت دارد ابعاد ۲۲ بهمن و عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی مطرح شوند. 

رئیس جمهور با اشاره به عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی بیان کرد: دین در عرصه زندگی معاصر و مردمی بودن از عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی است؛ حامیان این انقلاب مردم و ادامه دهندگان این مسیر باز مردم هستند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: غیر طبقاتی بودن از دیگر عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی است. همه مردم از همه طبقات در آن نقش داشتند و استقلال طلبی، آزادی خواهانه بودن، عدالت طلبانه بودن نیز از دیگر خصوصیات آن است.

 رئیس جمهور با بیان اینکه عدالت طلبی، ضد ظلم و فساد بودن درون این انقلاب نهادیه شده است، تاکید کرد: هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی فساد، ظلم نمی‌پذیرد. خضوع در برابر قدرت‌های سلطه گر، آلودگی به انواع فساد‌ها و ظلم به مردم و کشور از خصوصیات رژیم فاسد پهلوی بود. 

آیت الله رئیسی پیروزی انقلاب تمدنی را به نام اسلام و جمهوریت رقم زد، گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تمدنی نوین جلوه گر شد و سعادت را برای انسان معاصر فریاد زد؛ این تمدن دارای شاخصه های مهمی است. شعارهای انقلاب اسلامی هم فطری است و مربوط به فطرت همه انسانهاست و همه این شعارها را می پسندند. انقلاب اسلامی آزادی، اخلاق، عقلانیت، عدالت، استقلال، عزت ملی، برادری و نفی سلطه و ظلم را فریاد می‌زند. 

 

 

تکمیل می شود/