شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال

خسارت مشترکان برق تا پایان سال پرداخت می شود

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ساعت۱۲:۱۵
خسارت مشترکان برق تا پایان سال پرداخت می شود

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: شرکت بیمه‌ای که مقرر است خسارت وارده به مشترکان صنعت برق ناشی از نوسان‌های برقی را پرداخت کند مشخص شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالامیریاقوتی افزود: پس از برگزاری چند مرحله مناقصه درنهایت شرکت بیمه دی به عنوان شرکت بیمه‌ای برای پرداخت خسارت به مشترکان صنعت برق ناشی از نوسان‌های برقی تعیین شد.

وی ادامه داد: مشترکانی که ناشی از نوسان‌های برق وسایل برقی آنها دچار خسارت شده است باید با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بیمه دی و شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (توانیر) نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام می‌کردند تا پس از بررسی کارشناسان و انتخاب شرکت بیمه‌ای اقدام برای پرداخت خسارت صورت گیرد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: اکنون روند پرداخت خسارت‌ها برای مشترکانی که پیشتر مدارک خود را بارگذاری کرده و تأیید شده آغاز شده است.

یاقوتی ادامه داد: البته تلاش می‌شود تا پایان تیرماه سال آینده خسارت همه کسانی که مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند و حدود ۸۰ هزار پرونده را شامل می‌شود پرداخت شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا پایان اسفند نیز خسارات بیش از ۲۰ هزار پرونده پرداخت می‌شود.

مشترکان زیان‌دیده می‌توانند با رجوع به سامانه بیمه و بارگزاری مستندات پرونده خسارت شامل مدارک عمومی (تصویر آخرین قبض پرداختی مشترک (مصرف‌کننده) یا تصویر صورت‌حساب پیامکی آخرین قبض، تصویر کپی کارت ملی مشترک (مصرف‌کننده)، تصویر اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل خسارت) و تصویر یا فاکتور مربوط به خسارت وارده به تجهیزات (به استثنای مشترکین تجاری)، نسبت به دریافت خسارت آتش‌سوزی، خسارت ناشی از انفجار، خسارت هزینه پزشکی، خسارت نقص عضو و حادثه منجر به فوت اقدام کنند.

در سامانه خسارت مشترکان برق، پنج مرحله ورود اطلاعات، دریافت کد رهگیری، بررسی اولیه مدارک در سامانه توسط بیمه، اعلام نتیجه به مشترک، تأیید دریافت خسارت و واریز مبلغ خسارت برای مشترکان زیان‌دیده در نظر گرفته شده است.

در قبض‌های مشترکان شهری و روستایی، بخشی لحاظ شده که مربوط به موضوع پرداخت خسارت است که بر اساس آن، مبلغ ۱۰۰ تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی است.

 همچنین مبلغ یک هزار تومان برای سایر مصارف شهری و ۵۰۰ تومان سایر مصارف روستایی است که این مبلغ، محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسان‌های برق است.

پرداخت این خسارت از سوی شرکت بیمه‌ای صورت می‌گیرد که مورد تأیید شرکت توانیر است که بر اساس قوانین و مقررات موجود پس از تأیید مستندات مشترکان، اقدام به پرداخت خسارت می‌شود.

هشت آذرماه امسال شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: خسارت مربوط به حوادث برق به مشترکان خانگی و تجاری، پرداخت می‌شود.

منبع: