حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار برنا درباره لابی گری ها برای عدم اعطای مجوز تاسیس داروخانه اظهار کرد: مجوز داروخانه و سیاست های سخت گیرانه در صدور مجوز باعث شده که در سال های اخیر داروسازان جوان و تحصیل کرده با موانع متعددی رو به رو شوند. 

حاجی دلیگانی ادامه داد: مجوز دهی در حوزه تاسیس داروخانه مثل حوزه وکیل یکی از حوزه هایی است که دچار انحصار شده و شروطی مثل رعایت حد نصاب جمعیت و یا فاصله از داروخانه دیگر برای تاسیس داروخانه شرط شده است. 

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: با قطعی شدن قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مشکلات در حوزه اعطای مجوز به داروخانه ها حل خواهد شد. هنوز مصوبه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به قانون تبدیل نشده و شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده و مجلس آن ایرادات را برطرف کرده است. 

وی تصریح کرد: پیش تر در این رابطه به دیوان عدالت اداری هم شکایت شده و حتی آئین نامه هم اصلاح شده ولی هنوز داروسازان به این موضوع انتقاد دارند.

حاجی دلیگانی در ادامه تاکید کرد: تا زمانی که طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به قانون تبدیل نشود این معضل انحصار گرایی در حوزه تاسیس داروخانه ها حل نخواهد شد.

 

انتهای پیام/