به گزارش روی خط رسانه برنا؛ در پی حواشی ایجاد شده براساس یادداشتی از محسن جسور فیلمنامه‌ نویس سینما که ادعا کرده بود ایده اصلی فیلمنامه «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد از آن اوست، این فیلمنامه نویس در این باره به ارایه توضیحاتی پرداخت.

محسن جسور عضو انجمن فیلمنامه نویسان خانه سینما درباره طرح فیلمنامه «ملاقات خصوصی» بیان کرد: من با بخش های دیگری که فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در آن حضور دارد، کاری ندارم و نمی خواهم زحمت یک گروه را نابود کنم چون می دانم ساخت یک فیلم چه زحمات و مشقتی دارد ولی در مورد فیلمنامه به هیچ عنوان کوتاه نمی آیم چون ایده اصلی این فیلم که درباره عشق است برای من است.

من این طرح را در سال ۱۳۹۰ که خانه سینما تعطیل بود در معاونت مالکیت حقوق معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کردم و پس از آن مدتی روی آن تحقیق و پژوهش انجام دادم و با چند جامعه شناس و وکیل صحبت کردم تا در اواسط ۱۳۹۷ با توجه به اینکه داستان کار کامل شده بود برای تهیه کنندگی کار، طرح را به دوستان ارایه دادم و آنها اصرار داشتند تا فیلمنامه را به آنها بفروشم که موافق نبودم و متاسفانه اکنون متوجه شده ام طرح اصلی را برداشته اند، کولاژ کرده اند، چند قصه فرعی به آن افزوده و با خیال راحت از اینکه من نمی توانم اثبات کنم این طرح از آن من است آن را ساخته اند که بعید می دانم این روند ناآگاهانه باشد.

ما یک خانواده هستیم و دوست نداشتم این موضوع اینگونه مطرح بشود اما حالا که با هزار دوندگی و صبر و تلاش برای فیلمنامه تهیه کننده پیدا کرده ام فیلمنامه ام از دست رفته است و وقتی هشدارهای من درباره استفاده نشدن از طرح و ایده جدی گرفته نشد، مجبور شدم ۱۷ بهمن ماه شکایت خود را به دادسرای فرهنگ و رسانه و خانه سینما ارایه دهم و امیدوارم که پاسخگو باشند.

خودم اهل سینما هستم و با هیچکس دشمنی ندارم اما نمیخواهم و نمی توانم از حقم بگذرم. نمی توانند این همه هشدار دادن در هنگام نگارش و پیگیری های من را نادیده بگیرند.

خبرگزاری صبا آماده انتشار مطالب تیم تولید فیلم «ملاقات خصوصی» است و برای داشتن واکنش همزمان آنها، تماس هایی با عوامل اصلی فیلم داشته است.

منبع: صبا

انتهای پیام//