کیوان محبی، کارشناس اسکی، درباره عملکرد عاطفه احمدی در بازیهای المپیک زمستانی پکن در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: عاطفه احمدی در کنار فروغ عباسی و مرجان کلهر از بهترین های اسکی ایران هستند و همیشه در مسابقات با امتیازهای نزدیک به هم رقابت می‌کنند، حالا اینبار و برای این دوره از بازیهای المپیک احمدی موفق شد سهمیه حضور در مسابقات را به دست بیاورد. عملکرد احمدی را می‌توان مطلوب ارزیابی کرد چرا که در مانش اول خوب ظاهر شد اما در ادامه به هر صورت نتوانست به خط پایان برسد. احمدی تمام تلاشش را کرد، ابهت المپیک همه را تحت الشعاع قرار می دهد و فکر می‌کنم در مانش دوم احمدی به این دلیل نتوانست نمایش بهتری داشته باشد.

وی در مورد مثبت شدن تست دوپینگ دیگر نماینده ایران گفت: حسین ساوه شمشکی از قهرمانان ارزنده و خوب ایران است، هیچکس از جزئیات این اتفاق خبر ندارد و بنابراین درست نیست اظهار نظری هم انجام شود. فقط برداشت شخصی من این است که چون همه ورزشکاران از مکمل استفاده می‌کنند ممکن است ترکیب این مکمل استفاده شده با ترکیب غذایی که در چین سرو می‌شود مخلوط شده و این اتفاق را رقم زده باشد ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست. امیدوارم تست B حسین منفی شود تا شاهد رقابت او در این رویداد باشیم. ساوه شمشکی سابقه 14 ساله در تیم ملی دارد و بعید می‌دانم عمدا بخواهد دست به دوپینگ زده باشد.

محبی در پایان افزود: متاسفانه اسکی در این مدت خوب مدیریت نشد و حواشی به آن آسیب خواهد زد. کاروان ابتدا با شوک تست مثبت کرونا ستار صید مواجه شد. ستار واقعا سالم بود حتی با من تماس گرفت و گفت که در چند آزمایشگاه خصوصی تست داده اما دولت چین اعلام کرد تنها تست نماینده سفارت برایشان قابل قبول است. اتفاق تلخ و عجیبی بود و متاسفانه این نماینده شایسته کشورمان چهارمین حضور خود در المپیک را از دست داد. حالا هم که اتفاق رخ داده برای حسین این تلخی را بیشتر کرده امیدوارم حداقل تست دوم منفی شود تا بار روانی ایجاد شده برای سایر تیم کم شود. دانیال ساوه شمشکی از بهترین‌های اسکی است و مطمئن هستم با توجه به  تجربه کمی که دارد همه این اتفاقات آنهم در فاصله زمانی اندک روی عملکردش تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام//