شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تجهیزات

حمله به سومین کاروان آمریکا؛ این بار در سامراء

نیروی نظامی آمریکا

یک منبع امنیتی گفت که یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در اطراف سامراء در استان صلاح الدین منفجر شده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق شامگاه امروز پنجشنبه از هدف قرار گرفتن یک کاروان متعلق به نظامیان تروریست آمریکایی واقع در مرکز عراق خبر دادند.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که یک بسته انفجاری در مسیر کاروان حامل تجهیزات لجستیک آمریکا در اطراف سامراء در استان صلاح الدین منفجر شده است.

این منبع در عین حال خبر داد که این انفجار، تلفات جانی در پی نداشته است. پیش از این نیز، در صبح امروز، دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در استان‌ «المثنی»  منفجر شد.

یک منبع آگاه امنیتی در این استان خبر داد که یک کاروان لجستیک متعلق به ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در المثنی با یک بمب کنار جاده‌ای هدف قرار گرفت اما هیچ تلفاتی به همراه نداشت.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، برخی منابع رسانه‌ای از جمله کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، از حمله به کاروان دوم لجستیک ارتش آمریکا در مسیر السماوة-دیوانیه خبر دادند. السماوة مرکز استان المثنی است.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره  اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

 پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

منبع: فارس