شهر خبر

در نشست مطبوعاتی مشترک با لیز تراس مطرح شد؛

دیدگاه «لاوروف» درباره آینده برجام

دیدگاه «لاوروف» درباره آینده برجام

وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه انگلیس در مسکو به بیان دیدگاه خود پیرامون آینده برجام پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترک با لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در مسکو اعلام کرد که روسیه و انگلیس اتفاق نظر دارند که فرصت و امید برای ازسرگیری اجرای کامل برجام وجود دارد؛ اما در این مورد نیاز به پیمودن مسیر طولانی است.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: در موضوع ایران، ما نظر مشترکی داریم مبنی بر اینکه احتمال از سرگیری اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در آینده نزدیک وجود دارد، اما هنوز راه زیادی در پیش است.

از سوی دیگر، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین دیروز دراین خصوص اعلام کرده بود: امروز با «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین دیدار کردم. در این دیدار پیرامون نیاز به تسریع مذاکرات و جستجو در زمینه یافتن راه‌ها و ابزارهای خلاقانه ای برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در خصوص هموار کردن مسیر احیای برجام توافق شد.

گفتنی است که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران جهت شرکت در ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور برچیدن تحریم‌های آمریکا بامداد سه شنبه راهی وین پایتخت اتریش شد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در نشست هفتگی با خبرنگاران با اعلام اینکه هیئت ایرانی روز سه شنبه به وین می‌روند، گفته بود: آمریکا هم نمی‌تواند هزینه تصمیمات مخرب و غلط خود از جمله خروج غیرقانونی از برجام را از جیب ملت ایران بپردازد، در بحث تضمین‌ها توافقاتی حاصل شده ولی هیچ چیز توافق نمی‌شود، مگر همه چیز توافق شود.

مذاکرات وین پس از استراحتی کوتاه از روز سه شنبه هفته گذشته از سر گرفته شد.