به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ طاهر شیخ الحکمایی  هنرمند مجسمه ساز  که در دیدار رییس جمهور با هنرمندان حضور داشت با اشاره به این موضوع افزود: حضور رییس جمهور در فضاهای هنرهای تجسمی اعث می شود که همه باور کنند که هنرهای تجسمی بسیار در انتقال مفاهیم موثر است و به همین دلیل باید از آن حمایت کرد و بسترهای تولید اثر هنری را از سوی دولت فراهم شود.

شیخ الحکمایی افزود: تمناها و نیازهای هنرمندان هنرهای تجسمی بسیار وسیع تر است ما به فضاهای نمایشی نیاز داریم تا آثار هنری دیده شود و فقط در محدوده بسته موزه ها قرار نگیرد. از سوی دیگر ما الان در موقعیت جمعیتی و اجتماعی قرار داریم که این مقدار فضاهای نمایشی پاسخگو نیست و افزایش امکانات کارگاهی برای هنرمندان و فضاهای نمایشی برای ارائه کار بسیار اهمیت دارد. چرا که بسیاری از آثار هنری مجالی برای نمایش پیدا نمی کنند و به نظرم یکی از کارهایی که با حضور آقای رییس جمهور در فضای هنرهای تجسمی باید انتظار داشته باشیم توسعه موزه ها و فضاهای نمایش هنرهای تجسمی است.

این مجسمه ساز در حوزه دیپلماسی هنر که آیت الله رییسی در دیدار خود با هنرمندان به آن اشاره کرد گفت: از گذشته های دور مرسوم بوده که همراه هیات های سیاسی، تعدادی هنرمند هم به کشورهای دیگر می رفتند و همین باعث می شد که ارتباطات فرهنگی و هنری هم برقرار شود. الان جای خالی هنرمندان در کنار هیات های سیاسی و اقتصادی خالی است.

گفتنی است آیت الله رییسی روز چهارشنیه 20 بهمن ماه طی دیدار خود از موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه آینه در آینه در بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با هنرمندان دیدار و گفتگو کرد.  

انتهای پیام//