شهر خبر

سین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

پایان مذاکره را اراده غرب در پایبندی به رفع تحریم‌ها و تعهداتشان تعیین می‌کند

وزیر امور خارجه گفت: با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

اعتمادآنلاین|

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) طی اظهاراتی در مراسم بزرگدشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران بیان کرد: ملت عزتمند ایران در طول تاریخ اثبات کرده است عزت و احترام را با عزت و احترام پاسخ می‌دهد و تهدید را با مقاومت، ایستادگی و با زبان متقابل پاسخ خواهد داد.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: امروز در وین، یک آزمون بزرگ در مقابل آمریکا و طرف‌های غربی قرار دارد که در مقابل جامعه جهانی باید رفتار واقعی خود را به نمایش بگذارند.

وزیر خارجه تصریح کرد: ما با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم، برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم. زمان پایان مذاکره را ترجمان اراده طرف‌های غربی در پایبندی کامل آنها به رفع تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در ادامه سخنانش رویکرد دولت سیزدهم را مردمی و تحول گرایانه خواند و گفت: رویکرد دولت جدید عملگرایی و به نتیجه رساندن اسناد و اجرای قوانینی است که به تعویق افتاده و این موضوع در سیاست خارجی نیز دنبال می‌شود.

وی با ذکر این نکته که توسعه مناسبات دوجانبه را بر مبنای منافع مشترک و برابر دنبال می‌کنیم، یادآور شد: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به مذاکرات جاری در وین خاطرنشان کرد: امروز همزمان با سالروز پیروزی انقلب اسلامی همکاران ما در وین در حال مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه هستند و ملت ایران در طول تاریخ نشان داده که عزت را با عزت و تهدید را با مقاومت، ایستادگی و زبان متقابل پاسخ می‌دهد.