شهر خبر

به دلیل تهدید به بمب‌گذاری؛

۷ مدرسه متعلق به سیاهپوستان در واشنگتن تخلیه شد

۷ مدرسه متعلق به سیاهپوستان در واشنگتن تخلیه شد

در نتیجه تکرار رویدادهای اثبات کننده تبعیض نژادی نظام مند و گسترده در آمریکا، رسانه ها از تخلیه ۷ مدرسه متعلق به سیاهپوستان در واشنگتن به دلیل تهدید به بمب‌گذاری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ۷ مدرسه عمدتاً متعلق به سیاهپوستان در واشنگتن از جمله دبیرستانی که همسر «کامالا هریس» معاون اول رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه از آن بازدید کرده بود، به دلیل تهدید به بمب گذاری توسط نیروهای امنیتی تخلیه شد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، پلیس واشنگتن در این باره اعلام کرد که با دریافت پیام های تهدیدآمیز مبنی بر بمب گذاری در این مدارس به تخلیه آنها مبادرت کرده و عملیات پاکسازی را نیز به انجام رسانده است.

به گزارش رویترز، تهدید به بمب گذاری در مراکز آموزشی عمدتاً متعلق به سیاه پوستان در هفته‌های اخیر به شدت رو به افزایش است.

پلیس آمریکا تا کنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

این در حالیست که آمریکا گرفتار تبعیض نژادی نظام مند و گسترده ای علیه سیاهپوستان است و تا کنون بارها گزارش های متعددی پیرامون قتل سیاهپوستان در این کشور از سوی نیروهای امنیتی و پلیس رسانه ای شده است.

«جورج پری فلوید جونیور» آمریکایی سیاهپوستی بود که حین بازداشت توسط پلیس در ایالت مینیاپولیس پس از آن‌که یک افسر پلیس سفیدپوست به‌نام «دریک شووین» زانویش را به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه روی گردن وی فشار داد، درانظار عمومی خفه شد.

پس از مرگ وی اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اتفاق و در اعتراض به برخوردهای خشن پلیس آمریکا به‌خصوص در برخورد با سیاه‌پوستان انجام گرفت. این اعتراض‌ها به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.