شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#کاخ سفید

کاخ سفید با طرح کمک به آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین موافقت کرده است

کاخ سفید با طرح کمک به آمریکایی‌ها برای ترک اوکراین موافقت کرده است

ایسنا نوشت: وال استریت ژورنال گزارش داد که کاخ سفید با برنامه‌ای موافقت کرده که در صورت حمله روسیه، پنتاگون به خروج هزاران آمریکایی از اوکراین کمک کند.

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ۱۷۰۰۰ نیروی اعزامی آمریکا به لهستان مطابق با نقشه دولت آمریکا به احداث اردوگاه و تاسیسات موقت در مرز لهستان با اوکراین خواهند پرداخت تا برای کمک به شهروندان این کشور در اوکراین آماده شوند.

این مقامات اعلام کردند که نیروهای آمریکایی اجازه ورود به اوکراین، خروج شهروندان آمریکایی و انجام پرواز در داخل اوکراین را ندارند.

مقامات آمریکایی همچنین عنوان کردند که این ماموریت بر روی ارائه حمایت لجستیک جهت کمک به خروج شهروندانی که به طور زمینی به لهستان می‌روند تمرکز خواهد داشت.

مقامات تخمین می‌زنند که ۳۰ هزار شهروند آمریکایی در حال حاضر در اوکراین به سر ببرند و برخی از آن‌ها بخواهند درصورت حمله روسیه به اوکراین فورا از این کشور خارج شوند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت بایدن با اتخاذ چنین تدابیری در تلاش است تا از وقوع مجدد فرایند تخلیه پر از هرج و مرجی که اوت گذشته در فرودگاه کابل رخ داد، جلوگیری کند.

همچنین مسؤولان آمریکا به رویترز گفتند، نیروهای آمریکایی در لهستان برای کمک به آمریکایی‌هایی احتمالا در صورت جنگ از لهستان فرار کنند، آماده می‌شوند.

این مقامات افزودند: دولت آمریکا با طرحی به دقت برنامه ریزی شده موافقت کرده و بایدن گفته است، عقل حکم می‌کند که آمریکایی‌ها، اوکراین را ترک کنند.

یک مقام کاخ سفید گفت: آمریکا برنامه‌ای برای خروج دسته جمعی شهروندان آمریکایی از اوکراین ندارد بلکه به صورت مستمر به ارزیابی اوضاع امنیتی می‌پردازد و سلسله تدابیر فوق‌العاده را برنامه‌ریزی می‌کند.

اوکراین در آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی کمپین نظامی را علیه جدایی طلبان جنوب شرق اوکراین آغاز کرد که روی کار آمدن دولت مرکزی کی‌یف را به دنبال یک کودتای تحت حمایت آمریکا قبول نداشتند. سازمان ملل برآورد می‌کند که در درگیری‌های اوکراین بیش از ۹۰۰۰ تن کشته شده‌اند.

اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است که مسکو برای حمله در اوایل ۲۰۲۲ آماده می‌شود. مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین گفته‌اند که نیروهای روسیه در مقابل مرز اوکراین تجمع کرده‌اند. روسیه نیز ضمن رد این ادعا، آن را پروپاگاندای "ستیزه‌جویانه" آمریکا خوانده است.

310 310