شهر خبر

پیام معاون هنری وزیر ارشاد به موسیقی فجر؛

جشنواره موسیقی فجر تداوم حیات غرور آفرین موسیقی فاخر است

جشنواره موسیقی فجر تداوم حیات غرور آفرین موسیقی فاخر است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز جشنواره موسیقی فجر در پیامی برگزاری این رویداد را فرصتی مغتنم برای بهره برداری از ارزش‌ها و آموزه‌های اصیل کشورمان توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز سی هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام محمود سالاری آمده است:

«از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر | یادگاری که در این گنبد دوار بماند

موسیقی، صدای سخن عشق است و نغمه هایش، نوای همدلی هنرمندان ایران اسلامی. هنرمندان عرصه موسیقی با آفرینش آثار متناسب با شرایط تحول خواه اجتماعی مردم در برابر ظلم و استبداد با همت و تعهد اجتماعی از روزهای آغازین انقلاب اسلامی در خدمت باورها و خواسته های مردم به صحنه آمدند تا همگامی هنرمندان را با انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

حقیقتی درخشان که باید به آن اذعان داشت، یادآوری این نکته است که فرهنگ و هنر ایران اسلامی، شناسنامه‌ ملی و نماد تفکر ملت ماست و موسیقی از میان گونه‌های مختلف هنری، با اتکا بر ظرفیت‌های خود و بی‌نیاز از ترجمه به تنهایی سهل‌الوصول‌ترین اثر هنری است که می تواند پیام انسانی و فضیلت‌خواه فرهنگ و هنر این مرز و بوم را به گوش مخاطبان در اقصی نقاط جهان برساند.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای موسیقی کشور که سرمایه اصلی خود را فرهنگ و هنر می داند، فرصتی مغتنم برای بهره‌برداری از آموزه‌های اصیل و ریشه دار ماست که همراه با تجربه و شناخت پیشکسوتان و نیز بروز و ظهور استعدادهای جوانان برومند در این عرصه متضمن حفظ معیارهای اصیل و انقلابی است.

حضور هنرمندان صاحب‌نام در گستره‌ ایران اسلامی با رویکردی هدفمند و شایسته در این جشنواره نویدبخش تداوم حیات غرور آفرین هنر موسیقی فاخر است.

اینجانب از تلاش های ارزشمند هنرمندان حاضر، شورای سیاستگذاری، هیئت‌ انتخاب آثار و گروه ها، همکاران دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران و دبیر محترم جشنواره سی و هفتم فجر تقدیر می کنم و توفیق روزافزون و سربلندی همه عزیزان را آرزو می‌نمایم.»