شهرخبر

امگا ۳ عملکرد این اندام را بهبود می بخشد!

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ ساعت۰۹:۳۰
امگا ۳ عملکرد این اندام را بهبود می بخشد!

اسید‌های چرب امگا ۳ نوعی از اسید‌های چرب غیراشباع هستند که می‌توانند التهاب را در کل بدن کاهش دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مایند بادی گرین، اسید چرب امگا ۳ یکی از اسید‌های ضروری است که در بسیاری از فعالیت‌های بدن، ایفای نقش می‌کند. تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف این اسید چرب به افزایش طول عمر انسان کمک می‌کند.

همچنین اسید چرب امگا ۳ به رشد جنین در رحم مادر و رشد نوزاد تا سن نوجوانی کمک کرده و تا پایان عمر نقشی مهم در فرآیند‌های بدن دارد. تقویت حافظه و عملکرد‌های شناختی، حفظ سلامتی مغز، چشمان، و سیستم عصبی از جمله کارکرد‌های مهم این اسید چرب است.

یکی از فواید عجیب اسید چرب امگا ۳ کمک به حفظ سلامت عمومی با تسهیل گردش خون در بدن است. در حقیقت این اسید چرب با بهبود سطح تری گلیسیرید‌های مفید خون و پاکسازی عروق از پلاک ها، باعث ارتقای گردش خون در بدن می‌شود.

همین موضوع فواید چندگانه‌ای برای بدن دارد که شامل تسهیل انتقال مواد مغذی، اکسیژن، هورمون ها، و زیرمغذی‌ها به تمامی نقاط بدن می‌شود. در این میان، قلب به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اندام بدن سود سرشاری از عملکرد اسید چرب امگا ۳ می‌برد.

امگا ۳ باعث کاهش کلسترول بد خون می‌شود. همچنین این اسید چرب به حفظ قابلیت ارتجاعی عروق کمک می‌کند که همین امر به تسهیل جریان خون و کاهش فشار خون کمک می‌کند. براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا مصرف اسید چرب امگا ۳ باعث کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری (که مسئول انتقال خون به ماهیچه قلب است) می‌شود.

یکی دیگر از فواید اسید چرب امگا ۳، کمک به مغز است. در حقیقت خونرسانی درست به بافت مغز، مانع از آسیب به این اندام به دلیل فشار خون بالا و پایین می‌شود. مغز به طور پیوسته به اکسیژن و گلوکز نیاز دارد و در صورتی که روند خونرسانی به این بافت به درستی صورت گیرد به افزایش عملکرد شناختی، حافظه و سلامت آن کمک می‌کند.

کمتر کسی می‌داند که اسید چرب امگا ۳ در حقیقت دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که با عوامل مخرب فشار اکسیدانی در مغز و سایر اندام‌های بدن مقابله می‌کند. بهترین منبع غذایی حاوی این اسید چرب شامل ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی تن است. از منابع گیاهی امگا ۳ نیز می‌توان به تخم کتان اشاره کرد.

منبع: