داوود بیدل کارگردان فیلم سینمایی «نمور» که امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی «نمور» یک قصه اجتماعی را روایت می‌کند که روابط شخصیت‌ها را محوریت قرار داده و ما با این رویکرد یک خانواده را دنبال می‌کنیم که ارتباط افراد با هم قصه فیلم را تشکیل داده است.

بیدل درباره انتخاب بازیگران فیلمش گفت: شاید محمدرضا علیمردانی و باربد بابایی را بیشتر به عنوان مجری بشناسیم اما هر دو، بازیگر هستند و تجربیاتی هم در این زمینه داشته‌اند. بازی محمدرضا علیمردانی را در یک سریال دیدم که برایم بسیار جذاب بود و از او برای همکاری دعوت کردم، او تجربه سال‌ها صداپیشگی داشته و در فیلم «نمور» هم به خوبی ایفای نقش کرده است. به عنوان کارگردان ترکیب بازیگران برایم بسیار مهم بود و بسیار وسواس داشتم و سعی کردم افرادی را برای بازی انتخاب کنم که اعضای خانواده قصه «نمور» در کنار هم واقعی و درست به نظر بیایند.

وی افزود: پیش‌بینی چندانی نمی‌توان درباره بازخورد این فیلم در جشنواره داشت اما اولین بازخوردها همین پذیرفته شدن فیلم از بین چندین فیلم برای حضور در جشنواره است که می‌تواند ما را به اتفاقات بهتر امیدوار کند و امیدوارم مخاطبان سینما هم «نمور» را بپسندند.

این کارگردان در ادامه درباره عنوان فیلمش گفت: «نمور» به معنای نمناک بودن و رطوبت است که با توجه به فضا و جغرافیایی که قصه در آن روایت می‌شود و شکل روابط موجود در فیلم اسم مناسبی برای این اثر سینمایی به نظر می‌رسد.

بیدل درباره حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: من در سال 1393 که فیلم اولم را ساختم در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر حضور داشتم و با توجه به تجربه‌ام در آن سال به نظرم حذف کردن بخش نگاه نو اتفاق مثبتی است چرا که وقتی یک فیلمساز با هر تجربه‌ای یک فیلم سینمایی می‌سازد در جایگاه یک فیلمساز حرفه‌ای قرار می‌گیرد و می‌تواند با دیگر آثار نیز رقابت کند. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته دیده‌ایم بهترین آثار جشنواره را جوانان ساخته‌اند به نظر من بهتر است به فیلمسازان جوانمان اعتماد به نفس بدهیم.

این کارگردان درباره صدور پروانه نمایش برای حضور در جشنواره گفت: فیلم‌ها برای حضور و نمایش در جشنواره باید پروانه نمایش بگیرند، این شاید روشی باشد که در کشور ما وجود دارد اما هر کشوری در هر جای دنیا قواعد و قوانین خاص خود را دارد که شاید نتوان آن را با دیگر کشورها و جشنواره‌ها مقایسه کرد اما به طور کل جشنواره‌ باید چنین دغدغه‌ای داشته باشد که یک راهکار برای کشف و دیده شدن آثار با کیفیت پیدا کند که از این طریق بتواند به اعتبار خود بیفزاید.

انتهای پیام //