شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

در بیانیه ای اعلام شد؛

ابتکار کمیته هماهنگی شیعیان عراق برای برون رفت از بن بست سیاسی

ابتکار کمیته هماهنگی شیعیان عراق برای برون رفت از بن بست سیاسی

کمیته هماهنگی شیعیان عراق بیانیه ای را درباره ابتکار خود برای خروج از بن بست سیاسی در این کشور صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، کمیته هماهنگی شیعیان عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از طرح ابتکاری برای برون رفت از بن بست سیاسی در این کشور خبر داد.

در این بیانیه آمده است: ما این ابتکار ملی را برای برون رفت از بن بست سیاسی و گشودن دورنمای همکاری و شراکت برای خدمت به میهن مطرح کردیم.

این ابتکار شامل دعوت از تمام گروه های سیاسی و شخصیت های ملی برای آغاز مرحله ای جدید از گفتگو و ارتباط برای تحقق الزامات قانون اساسی و تکمیل مواضع حاکمیتی در راستای تحقق شراکتی حقیقی در مدیریت کشور است.

این بیانیه می افزاید: ما دست خود را برای تشکیل فراکسیون پارلمانی اغلبیت به سمت گروه های سیاسی مربوط دراز می کنیم. و مشخصاً از برادران در جریان صدر و گروه های سیاسی و شخصیت های پارلمانی مستقل می خواهیم که به منظور خدمت به میهن درباره تشکیل فراکسیون اکثریت گفتگو نمایند.

در این بیانیه همچنین بر دوری جستن از سهم خواهی ها و تقسیم غنائم و تکیه بر معیار شایستگی و اخلاص در خدمت تاکید شده است.

کمیته هماهنگی شیعیان همچنین بر ضرورت توافق فراکسیون اکثریت درباره معیارهای تعیین نخست وزیری قدرتمند، شایسته، مدبر و توانا برای عبور از این مرحله و تشکیل کابینه دولت بر اساس شایسته سالاری و حفظ امنیت و استقلال عراق و توانمندی برای اتخاذ تصمیمات راهبردی به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی در کشور که موجب احیای بخش های کشاورزی و صنعت و حمایت از تولید ملی و بخش خصوصی، رفع محرومیت و ریشه کنی بیکاری بخش های وسیعی از جوانان و فارغ التحصیلان و خانوارهای نیازمند می گردد، تاکید نمود.

این کمیته در عین حال آمادگی کامل خود را برای تعامل مثبت با تمام طرح ها و ایده هایی مطرح شده ابراز کرد و افزود که همه در قبال پایان دادن به بن بست سیاسی که کشور با آن مواجه هست مسئولیت دارند.

کمیته هماهنگی شیعیان همچنین همکاری و همبستگی برای دفاع از عراق و بذل تمام تلاش ها برای خدمت به مردم این کشور را که طی گذشته درد و رنج بسیاری را متحمل شده اند خواستار شد.