به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه « صبح به وقت فرهنگ» پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه، نظر شنوندگان را درباره مهم ترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی جویا  می‌شود.

پیروزی انقلاب اسلامی، که مرهون رهبری‌های مدبرانهٔ امام خمینی(رحمه الله)، حضور یکپارچهٔ مردم متدین، و آموزه‌های پویای مکتب تشیع بوده است، تأثیر فراوانی بر تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشته است، به‌طوری که با اندک تأملی می‌توان به این دستاوردها پی برد.

انقلاب اسلامی آنچنان قدرت‌های جهانی را در حیرت فرو برد و بر صورت ستمگران سیلی نواخت که برخی از آن‌ها هنوز هم نتوانسته‎اند تعادل خود را به دست آورند. 

با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه‎ای فراهم گردید تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامهٔ عمل به خود پوشاند و جامعهٔ اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد. این دستاورد عظیم، حرکت چندین هزار سالهٔ انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند.

از دستاوردهای این نظام آن است که ارزش‌های والای اسلامی، روز به روز، از جایگاه رفیع‌تری در جامعه برخوردار می‎شوند، عدالت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار می‎گیرد، از وجود تبعیض‌های ناروا کاسته می‎شود، شایسته‌سالاری بر امور جامعهٔ اسلامی حکم‎فرما می‎گردد، و روحیهٔ ایثار و فداکاری ترویج می‌شود.

در سایهٔ این دستاورد و رحمت الهی بود که در صحنهٔ دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز ما شاهد جان‎فشانی‌ها و ایثارِ ازخودگذشتگانی بوده‎ایم که از تمام زندگی مادی خود چشم‎پوشی کرده، قدم در راهی گذاشتند که جز سختی و مرارت و محرومیت چیز دیگری را به همراه نداشت.

به همین جهت؛ در برنامه « صبح به وقت فرهنگ» روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ماه به این سوال که "مهم ترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی از نظر شما چیست؟ " پاسخ داده می‌شود.

برنامه « صبح به وقت فرهنگ »هر روز ساعت ۶:۳۰ تا ۷:۵۵  از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

انتهای پیام//