به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مجله «جوانه ها» که با اجرای نوجوانان از رادیو فرهنگ پخش می شود، پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ماه با نگاهی به نقش نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی روی آنتن می رود .

اقشار مختلف در حرکت انقلاب اسلامی حضور داشتند ولی نقش نوجوانان و جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار برجسته است و این قشر از جامعه در آبادانی و توسعه کشور تاثیر بسزایی دارند. امروزه وظیفه نوجوانان و دانش آموزان ، کسب علم در عرصه های مختلف و داشتن صبر ، ثبات قدم و تحمل مشکلات جهت دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی می باشد.

در جوانه های این هفته همچنین شنوندگان به این سوال که "نظرات خودتون رو در مورد  نقش نوجوونای قدیم در پیروزی انقلاب اسلامی با ما در میون بذارین؟" پاسخ داده و در ادامه در بخش کارشناسی این موضوع پیگیری می شود .

بخش "معرفی کتاب" مجله "جوانه ها" به معرفی کتاب "خانه ی زیبای من" نوشته «لی وردلاو»؛ نویسنده امریکایی اختصاص دارد .

این کتاب بلوغ فکری کری را در طول زمان به نمایش می‌گذارد، بلوغی که از هم به خوردن زندگی آرام او پدید می‌آید. تغییری که آرام‌آرام در کری به وجود می‌آید و در ارتباط او با همسالان، اطرافیان و نوع نگاهش به دنیای اطراف تاثیر می‌گذارد. حالا چیزی که او را به دیگران وصل می‌کند دغدغه‌ای است که برای ساختن دوباره خانه‌شان و بخشیدن امید به اعضای خانواده‌اش دارند.

این کتاب می‌تواند به نوجوانانی که در دوران بلوغ هستند کمک کند طور دیگری به دنیای اطراف نگاه کنند و بر مشکلاتی مثل ارتباط با گروه همسالان غلبه کنند.

«لی وردلاو» (متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۵۵) نویسنده آمریکایی تا به حال بیش از ۳۰ کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است. بیش از یک میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته شده‌اند و جوایز و افتخارات زیادی را نصیب وردلاو کرده‌اند. او در سانتا باربارا، کالیفرنیا بزرگ شد و تحصیل کرد. در نوجوانی، پدر و مادرش از هم جدا شدند و خانه‌اش را در آتش‌سوزی از دست داد. تجربه‌ای که بی‌شک در نوشتن رمان «خانه‌ی زیبای من» نقش داشته است.

وردلاو نوشتن را از هفت سالگی آغاز کرد و کوشید نخستین کتاب‌اش را در نوزده سالگی منتشر کند؛ اما ناشری نوشته‌های او را چاپ نمی‌کرد. برای مدتی معلم دبستان بود و سرانجام در سی سالگی توانست نخستین کتاب خود را منتشر کند. شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های او «۱۰۱ راه برای ذله کردن معلم‌ها» و« ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها» هستند که به فارسی نیز برگرداننده شده‌اند.

بخش "ما میتوانیم" مجله جوانه ها نیز پیشنهاد یک برنامه ی ۶ ماهه برای تبدیل شدن به بهترینِ خودمان را می دهد.

در بخش خوشمزه این برنامه نیز شنوندگان با معرفی و طرز تهیه یکی از غذای های گیلانی (کوکوی اشپل)  آشنا می‌شوند.

بخش "مشاهیر" برنامه جوانه ها نیز نوجوانان را با آقای قیصر امین پور ؛ نویسنده و شاعر ایرانی آشنا می کند.

او یکی از تأثیرگذارترین شاعران در دورهٔ انقلاب اسلامی و منتخب هفتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۷ است. او برگزیده اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش آئینی بود.

برنامه "جوانه ها" را پنجشنبه ها به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی  ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

انتهای پیام//