شهر خبر

منابع خبری اعلام کردند؛

هک تلفن همراه افرادی در دیوان پادشاهی اردن توسط شرکت های صهیونیست

هک تلفن همراه افرادی در دیوان پادشاهی اردن توسط شرکت های صهیونیست

یک پایگاه اردنی از هک گوشی همراه شهروندان این کشور از جمله افرادی در دیوان پادشاهی اردن توسط دو شرکت صهیونیست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عمون، منابع اردنی از هک گوشی‌های همراه شماری از شهروندان این کشور توسط دو شرکت صهیونیستی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دو شرکت صهیونیست ۸ هزار گوشی همراه در جهان از جمله ۲۰۰ شماره اردنی را هک کردند.

از جمله گوشی های هک شده، گوشی افرادی در دیوان پادشاهی، کمیته المپیک، «مصطفی حمارنه» از شخصیت های سیاسی برجسته این کشور، «هاله عاهد» فعال زن اردنی و همسر جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی نام برده شده است.

هاله عاهد گفت که پیام هایی را مبنی بر هک گوشی همراه خود دریافته کرده است. مصطفی حمارنه نیز اعلام کرد که از ماه فوریه گذشته تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱ از سوی شرکت سازنده گوشی خود مکرراً پیغامی را مبنی هک و نفوذ به گوشی خود دریافت کرده است و این هک شماره مخاطبان، تصاویر، واتساپ، پیامک، پست الکترونیکی و اپلیکیشن ها را شامل می شده است.

این پایگاه اردنی افزود که کمیته امنیت داخلی در پارلمان رژیم صهیونیستی تحقیقی را پیرامون صحت و جزئیات این خبر و فرد ذینفع آن انجام داده است و گمان می رود که پلیس رژیم صهیونیستی در دوره نتانیاهو در راستای منافع یک گروه سیاسی اقداماتی را انجام می داده است.

منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به پایگاه عمون گفت که نمی داند شرکت سازنده برنامه جاسوسی «پگاسوس» با گروه هایی در اردن برای هک تلفن های همراه همکاری داشته است یا خیر.

گفتنی است که بدافزار جاسوسی پگاسوس سال گذشته میلادی پس از انتشار فهرستی از افرادی که احتمالاً در سراسر جهان جاسوسی شده‌اند، از جمله روزنامه نگاران، شخصیت‌های سیاسی و فعالان حقوق بشر، در کانون یک رسوایی جاسوسی جهانی قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره شرکت صهیونیستی NSO که برنامه پگاسوس را تولید کرده استعفا داد.