شهر خبر
شاخص دلار افزایشی می شود؟

معامله گران طلا ریسک نمی کنند /بازار طلا منتظر چیست؟

کدخبر: 475365
مقامات فدرال رزرو سیگنال افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم در ماه مارس را از پیش به بازارها مخابره کرده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، با اینکه قیمت طلا تا میانه روز چهارشنبه افت خفیفی داشت، اما در معاملات انتهای روز مجددا فلز زرد افزایش قیمت داشت تا برای چهارمین روز متوالی صعودی باشد.

افزایش تقاضا برای طلا

 

طلا در روزی که دو رقیب اصلی اش با کاهش مواجه بودند، توانست روز را در کانال 1830 دلاری به انتها برساند. امروز شاخص دلار آمریکا کاهش کمی داشت و به میانه کانال 95 واحد رسید. کاهش ارزش دلار، قیمت طلایی را که به دلار قیمت گذاری می شود برای دارندگان دیگر ارزها کاهش می دهد و همین موضوع سبب افزایش تقاضا برای این فلز ارزشمند می گردد.

شاخص دلار افزایشی می شود؟

با توجه به چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تحلیل گران انتظار دارند در بلند مدت شاخص دلار افزایش پیدا کند. همین سرنوشت نیز با داده های قدرتمند اقتصادی در انتظار نرخ اوراق قرضه در آمریکا است. نرخ اوراق 10 ساله آمریکا که در هفته گذشته به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسیده بود، امروز بیش از 1 درصد کاهش ارزش داشت و در حدود 1.93 درصد کار خود را به اتمام رساند.

فعالان بازار ریسک نمی کنند

با اینکه کاهش شاخص دلار و همچنین نرخ سود اوراق قرضه و تنش های ژئوپلیتیک در اوکراین می توانستند سبب افزایش قیمت بیشتر فلز زرد شوند، اما طلا به افزایش نیم درصدی رضایت داد. این موضوع نشان می دهد در آستانه انتشار آمار تورم آمریکا برای ماه ژانویه فعالان بازار حاضر به ریسک نیستند.

قرار است داده های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده روز پنج شنبه منتشر شود. داده های تورم این ماه از آنجایی اهمیت دو چندان پیدا می کند که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره هدف داشته باشد. البته مقامات فدرال رزرو سیگنال افزایش نرخ بهره برای مقابله با تورم در ماه مارس را از پیش به بازارها مخابره کرده اند.