به گزارش برنا؛ پروژه های افزودن لایه باند فرکانسی 2300 به 1800 سایت 4G ایرانسل و افتتاح پروژه توسعه سایت سوییچینگ اصفهان این اپراتور" با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم اظهار کرد: یکی از مهم ترین بخش های شبکه ملی اطلاعات توسعه لایه ی شبکه است که این لایه ها شامل شبکه زیرساخت و دسترسی است.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار اینکه به دنبال توسعه زیرساخت های ارتباطی ثابت در کشور هستیم در عین حال به دنبال افزایش کیفیت شبکه ارتباطی همراه کشور هستیم، افزود: کارگروهی تشکیل شده است و به شکل منظم کیفیت شبکه ارتباطی کشور پایش می شود و موانعی که برای بهبود شبکه ثابت و سیار وجود دارد ، برطرف کنند.

زارع پور تصریح کرد: مشکلاتی را اپراتور های سیار دارند که بخشی مربوط به شهرداری هاست که ما در این زمینه مذاکراتی با شهرداری ها انجام دادیم که جانمایی و نصب دکل های اپراتور ها انجام شود.

وزیر ارتباطات افزود: به دنبال لغو احکام قلع دکل های ارتباطی هستیم. همچنین بسیاری از شهروندان از نصب دکل ها در مناطق مسکونی حساسیت داشتند که بار ها اعلام کردیم چنین دکل های بی خطر است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: امسال توسعه محدودیت های فرکانسی اپراتور ها در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد این هستیم که شرکت ایرانسل از محدوده جدید فرکانسی استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سایر اپراتور ها هم بتوانند از این امکانات استفاده کنند، تصریح کرد: تلاش شود این ظرفیت فرکانسی در تمامی سایت های استفاده شود تا نتیجه آن را مردم در سراسر کشور استفاده کنند. راهکار اساسی دیگر توسعه ارتباطات ثابت است و هفته آینده این طرح بزرگ را آغاز می کنیم و چندصد پورت فیبرنوری را در به مردم تحویل خواهیم داد.

زارع پور ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم در تلاشیم 20 میلیون پورت فیبر نوری را در اختیار مردم قرار دهیم.

درحال تکمیل...