به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری برنا؛ همزمانی شیوع سویه اومیکرون و برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه‌های بین المللی دل مشغولی‌هایی مبنی افزایش آمار مبتلایان به دلیل‌ تجمع بازدیدکنندگان در نمایشگاه بین المللی ایجاد کرده بود.

پیش از این نیز استانداری تهران اعلام کرده بود به دلیل دعوت از مهمانان خارجی در برخی از نمایشگاه‌ها امکان ملغی کردن آن نمایشگاه وجود ندارد به همین منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است. 

به گفته مسئولان و برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه بازدیدکنندگان و غرفه داران است. برای بررسی بیشتر بازدیدی از نمایشگاه داشتیم تا از صحت صحبت‌های برگزار کنندگان نمایشگاه‌های بین المللی را مطمئن شویم. 

888

بررسی‌های میدانی ما حاکی از آن بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک از سوی غرفه داران و بازدیدکنندگان به خوبی رعایت شده است. هچنین پیش از این وزارت بهداشت اعلام کرده بود ناظران این وزارتخانه در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی حضور دارد، با ناظران وزارت بهداشت صحبت کردیم یکی از ناظران گفت هنگام ورود بازدیدکنندگان به سالن، با دستگاه تب سنج تب آن‌ها بررسی می‌کنیم اگر تب بالای ۴۰ درجه داشته باشند روی دستگاه ما علامت H زده می‌شود و اجازه ورود آن‌ها را به سالن را نمی‌دهیم. علاوه بر این ناظر وزارت بهداشت به ما گفت که اجازه ورود افراد بدون ماسک به داخل سالن را نمی‌دهیم اگر ماسک به همراه داشته باشند اما نزده باشند، تذکر می‌دهیم که حتما به صورت‌شان زده باشند اگر هم ماسک به همراه نداشته باشند ما به آن‌ها ماسک می‌دهیم. 

با غرفه داران که صحبت کردیم رضایت کاملی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی البته می‌گفتند که گاهی برخی از بازدید کنندگان ماسکشان را به زیر چانه برای دقایقی می‌آوردند اما فورا تذکر می‌دهیم که ماسک را از روی صورتشان برندارند. غرفه داران می گفتند هم خودمان معتقد به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هستیم هم بازدیدکنندگان. 

با تعدادی از بازدیدکنندگان که حرف زدیم، رعایت نسبتا خوبی از برگزاری نمایشگاه داشتند، یکی از بازدیدکنندگان که فرزند خردسالش را همراه خود آورده بود می‌گفت نمایشگاه آنقدر شلوغ نیست که نگران بیمار شدن فرزندم باشم، خداروشکر هم فضا بزرگ است و هم مردم رعایت می‌کنند من هم برای فرزندم ماسک زده‌ام که مشکلی ایجاد نشود. علاوه بر این از بازدید کنندگان پرسیدم که آیا هنگام ورود به سالن تب شما را سنجیدند که همگی تایید کردند و گفتند اجازه ورود افرادی که ماسک نداشتند را هم حتی ندادند. 

777

ویروس کرونا حدود سه سال می‌شود که کل دنیا را تعطیل کرده است در ابتدای شیوع این ویروس قرنطینه و تعطیلی‌های سراسری نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورها ایجاد شد اما حالا بسیاری از کارشناسان به این مسئله پی بردند که تعطیلی سراسری و قرنطینه همگانی موثر نبوده و در قطع زنجیره کرونا کمک کننده نیست تنها مسئله‌ای که می‌تواند به کاهش آمار کرونا منجر شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است دیگر این موضوع محرز شده که باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم. در کنار اینکه فعالیت‌های اجتماعی‌مان به تاخیر نندازیم، به کرونا نیز مبتلا نشویم‌. 

انتهای پیام/