شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#خاورمیانه

وزیر سابق لبنان در گفتگو با مهر:

ایران با حمایت از ملت‌ها و منافع مسلمین، قلب تپنده اسلام است

ایران با حمایت از ملت‌ها و منافع مسلمین، قلب تپنده اسلام است

«طراد حماده» وزیر سابق لبنان با اعلام اینکه ایران عاملی بازدارنده در برابر اهداف آمریکا در خاورمیانه است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی حامی ملت‌های مستضعف جهان است.

خبرگزاری مهر- گروه بین‌الملل: زمانی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخن می گوییم باید دانست که این رخداد بزرگ تنها به مرزهای داخلی ایران محدود نشد. همین موضوع ویژگی بارز انقلاب ایران با انقلاب‌های دیگر بود که به دلیل برخورداری از ماهیت اعتقادی و انسانی و نیز داشتن الگوی جدید برای استقلال و مبارزه ملت ها به گونه شگفت انگیزی در میان‌ملت‌ها راه یافت. ماهیت ایدئولوژیک انقلاب ایران باعث شد تا از همان آغاز و حتی قبل از پیروزی مورد توجه قرار گیرد.

اکنون ۴۳ سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و تمامی ارزیابی‌های امنیتی، میدانی و سیاسی نشان می‌دهد که انقلاب ایران اکنون توانسته است الگوی ایده آل و بستر مناسبی برای ملت‌های منطقه و جهان فراهم کند. به ویژه اینکه تحولات قبل از انقلاب ایران بگونه ای بود که جغرافیای سیاسی ملت‌ها در یکجانبه گرایی رویکرد آمریکا و اسرائیل قرار گرفته بود.

ایران با قدرت خود، باعث هراس و نگرانی دشمنان است و با برخورداری از قوای بازدارندگی و مقابله با دشمن، از تمامی ملت‌های مستضعف حمایت می‌کند انقلاب اسلامی ایران معادله جدیدی را در منطقه ایجاد کرد، قبل از پیروزی انقلاب ایران اردوگاه رژیم صهیونیستی و آمریکا تمامی تحولات را براساس منافع و امنیت پیرامونی رژیم صهیونیستی ساماندهی کرده بودند. درست مانند قرارداد سایکس پیکو و تمامی قراردادهای سازش که برای نهایی کردن موضوع فلسطین بر طرف عربی و فلسطینی تحمیل شد.

از این رو می‌توان ریشه تمامی رفتارها و رویکردهای سیاسی غرب از فشار حداکثری سیاسی و تحریم های اقتصادی را در همین ذات اعتقادی و الگو بودن انقلاب ایران تفسیر و تعریف کرد.

این طبیعی است که کشورهای غربی نخواهند چنین انقلابی را در منطقه غرب آسیا تحمل کنند. به ویژه اینکه انقلاب ایران دشمن اصلی و مانع اصلی اجرایی شدن توطئه‌های رژیم صهیونیستی است.

کار بزرگ انقلاب ایران این بود که موضوع فلسطین را از یک موضوع عربی به یک اولویت اسلامی تبدیل کرد، انقلاب ایران معتقد است که فلسطین یک مرکز اسلامی است و نقطه همگرایی و فصل اشتراک وحدت جهان اسلام و همچنین نقشه راه مقابله با توطئه های جنبش صهیونیسم است. خبرگزاری مهر به همین مناسبت گفتگویی را با «طراد حماده» وزیر سابق لبنان انجام داده است.

طراد حماده در خصوص انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: در ابتدا باید چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به امام خامنه‌ای ولی فقیه مسلمین جهان و ملت ایران تبریک بگویم. انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در طول عمر خود همواره بر اصول انقلاب پایبند و از حمایت و تایید ملت ایران برخوردار بوده است.

جمهوری اسلامی ایران و نهادهای دموکراتیک آن و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کردند که مدافع اسلام و انقلاب هستند و در طی سال‌های گذشته در برابر جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی و تمامی اشکال جنگ و تهدیدهای آمریکا ایستادگی کرده‌اند اما این تحریم‌ها تاثیری بر نقش ایران در منطقه و جهان نداشته است. در واقع ایران دارای جایگاهی در منطقه و جهان اسلام در زمینه مدیریت دنیا است. به عبارتی دیگر ایران با حمایت از ملت‌ها و دفاع از اصول اسلام و منافع مسلمین، همچون قلب تپنده اسلام است.

وزیر سابق لبنان در ادامه خاطرنشان کرد که تشکیل سپاه قدس برای دفاع از آرمان فلسطین و ملت‌های تحت ظلم به فرموده امام خمینی (ره) از جمله اقدامات انقلاب اسلامی برای دفاع از ملت‌های مظلوم جهان است. نیروی سپاه قدس به منظور دفاع از منافع مسلمانان در جهان و منطقه غرب آسیا و نیز دفاع از ملت فلسطین و حمایت از آزادی فلسطین از یوغ اشغال صهیونیست‌ها وارد جبهه‌های نبرد شده است.

طراد حماده افزود: درگیریها در منطقه افزایش یافت و در ابتدای قرن حاضر و هزاره سوم به مرکز مناقشه جهانی تبدیل شد و در معرض حمله آمریکا به افغانستان و عراق قرار گرفت به طوری که به اشغال این دو کشور از سوی نظامیان آمریکایی منجر شد. منطقه سپس با تجاوز اسرائیل به لبنان مواجه شد و جنگ ۳۳ روزه و پس از آن حملات صهیونیست‌ها به غزه و کرانه باختری صورت گرفت. بعد از این رویدادها ظلم و استبداد در بحرین و سپس تجاوز بی سابقه به یمن رخ داد.

سیاست ایران، به دنبال ورود به ائتلاف‌های بین‌المللی نبوده است و شعار نه شرقی و نه غربی همواره سرلوحه جمهوری اسلامی ایران بوده است و این شعار استقلال، آزادی و حاکمیت است علاوه بر همه این موارد، منطقه خاورمیانه درگیر نبرد با تروریسم تکفیری و جنگ جهانی علیه سوریه شد، همچنین جنگی که با محاصره و تحریم همراه است و آن یک جنگ اقتصادی بی سابقه است. ایران توانست در برابر تمامی چنین چالش‌هایی در سطح منطقه ایستادگی کند و به همراه محور مقاومت در منطقه و گروه‌های سیاسی وابسته به آن پیروزی‌های بزرگی به دست آورد. این مقاومت به خروج آمریکا از غرب آسیا و در نهایت شکست دشمن صهیونیستی منجر خواهد شد و ما به زودی و به اذن خدا این مهم را مشاهده خواهیم کرد.

ایران و جمهوری اسلامی به مثابه دژی مستحکم در برابر چنین سیاستهای تجاوزکارانه و سلطه طلبانه ای است. وی اظهار داشت: سیاست ایران، به دنبال ورود به ائتلاف‌های بین‌المللی نبوده است و شعار نه شرقی و نه غربی همواره سرلوحه جمهوری اسلامی ایران بوده است و این شعار استقلال، آزادی و حاکمیت است. وقتی جبهه دشمن شکل می‌گیرد طبیعی است که برای مقابله با آن جبهه‌ای از دوستان و مقاومت شکل بگیرد لذا جبهه مقاومت و محور ایستادگی در برابر سیاستهای تجاوزکارانه، تجاوز، جنگ و تروریسم شکل گرفت و این جبهه توانست مکر و حیله دشمنان را از بین ببرد و اهداف خود را در دفاع از امت اسلامی و منافع ملت‌های مسلمان و حقوق مشروع آنها محقق کند.

آمریکا از ایران می‌هراسد زیرا واشنگتن خواهان سیطره بر منطقه غرب آسیا است و می‌خواهد کشورهای اسلامی تابع و دنباله رو آمریکا باشند، آمریکایی‌ها به امکانات و منابع خاورمیانه دست درازی می‌کنند و ملت‌های منطقه را تحقیر و دولتهایشان را به سلطه خود درمی آورند. ایران و جمهوری اسلامی به مثابه دژی مستحکم در برابر چنین سیاستهای تجاوزکارانه و سلطه طلبانه ای است.

وزیر سابق لبنان در ادامه گفت: آمادگی، توانمندی و شجاعت ایران در برابر دشمنان ترسی بر دل دشمنان انداخته است زیرا به خوبی می‌دانند بهای توطئه‌های خود را خواهند داد. ایران همچون مانعی بر سر راه اهداف توسعه طلبانه و تجاوزکارانه دشمنان منطقه به ویژه آمریکا در خاورمیانه است. ایران خواهان همکاری در زمینه درستی و راه درست طبق اصول اسلام در برقراری صلح جهانی است لذا تجاوز را نمی‌پذیرد و با قدرت، آماده مقابله با دشمنان است. ایران با قدرت خود، باعث هراس و نگرانی دشمنان است و با برخورداری از قوای بازدارندگی و مقابله با دشمن، از تمامی ملت‌های مستضعف حمایت می‌کند.