شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال آینده#اراک#پایان سال

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی:

راکتور آب سنگین اراک (خنداب) تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

امروز برای ما تولید سوخت مثل آب خوردن است

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۵۰ رادیودارو در این سازمان تولید می‌شود که در بخش‌های تشخیصی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعتمادآنلاین|

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی سه‌شنبه شب ۱۹ بهمن ماه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در اظهاراتی با بیان این‌که امروز بیش از ۵۰ رادیودارو در سازمان انرژی اتمی تولید می‌شود که هم در بخش تشخیصی و هم درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، وی افزود: الان حدود ۲۰۰ مرکز پزشکی در کشور از رادیوداروهای سازمان انرژی اتمی بهره‌مند هستند و حدود یک میلیون بیمار سالانه از این طریق از مراکز درمانی کشور سرویس می‌گیرند و در تلاشیم رادیوداروهای درمانی و تشخیصی را در دامنه‌های گوناگون که مورد نیاز مبرم مردم ما است، تولید کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: امروز بخشی از رادیودارو‌ها در رآکتور تهران و بخشی نیز در مرکز شتاب دهنده کرج تولید می‌شود.

اسلامی همچنین درباره تولید برق هسته‌ای نیز اظهار داشت: برق هسته‌ای برای ما یکی از اولویت‌هاست و در همین راستا یک هدفگذاری ۱۰ هزار مگاواتی کردیم که برای توسعه نقش فناوری هسته‌ای در اقتصاد ملی و زندگی مردم اجرایی کنیم. این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در دولت تصویب و از کمیسیون تلفیق هم عبور کرده و ان‌شاءالله در صحن تصویب شود. افق این ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات جدید را تا حداکثر سال ۱۴۲۰ در نظر گرفتیم که امیدواریم بتوانیم این پروژه‌ها را در یک برنامه ۱۵ ساله اجرا کنیم، چون حدود ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد و باید بتوانیم منابع آن را نیز تامین کنیم.  

معاون رئیس جمهور درباره وضعیت راکتور آب سنگین اراک (خنداب) نیز اعلام کرد که این رآکتور تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

اسلامی همچنین با اشاره به تولید سوخت ۲۰ درصد راکتور تهران اظهار داشت: امروز برای ما تولید سوخت مثل آب خوردن است که در چارچوب ضوابط بین‌المللی آن را تولید می‌کنیم.