شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#هندبال#ملی‌پوش

غلامی: هندبال و فوتبال جهانی شدند ولی چرا اینقدر تفاوت وجود دارد؟!/ عدم استقبال مسئولان باعث نمی‌شود دست از تلاش برداریم

غلامی: هندبال و فوتبال جهانی شدند ولی چرا اینقدر تفاوت وجود دارد؟!/ عدم استقبال مسئولان باعث نمی‌شود دست از تلاش برداریم

ملی‌پوش هندبال کشورمان گفت: در رشته‌های تیمی امسال ما و فوتبال جهانی شدیم، اما نمی‌دانم چرا اینقدر فاصله و تفاوت بین این دو رشته وجود دارد.

محمد غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره سطح مسابقات هندبال قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات خوبی برگزار شد و با توجه به اینکه این مسابقات هر دو سال یک بار و برای انتخابی مسابقات قهرمانی جهان برگزار می‌شود، تیم‌ها با آمادگی خوبی شرکت می‌کنند. در این دوره به جز ژاپن همه تیم‌های خوب آسیا حضور داشتند و با تمام قوا، تمرینات خیلی خوب و اردوهای مناسب راهی مسابقات شده بودند.

وی در ادامه افزود: قطر قبل از مسابقات در اروپا اردو زده بود و بحرین نیز در المپیک حضور داشته و با تیم‌های اروپایی بازی کرده بود. این تیم یک سال مداوم در اردو بوده است. کویت هم تیم خوبی بود و به نظر من می‌توانست سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کند. کره جنوبی نیز همیشه از تیم‌های خوب آسیاست‌. در مجموع باید گفت بازی‌ها سطح بالایی داشت و دیدیم با وجود این تیم‌های قدرتمند، عراق پدیده مسابقات بود و نتیجه خوبی گرفت و تنها یک قدم تا جهانی شدن فاصله داشت.

ملی‌پوش هندبال کشورمان تصریح کرد: ما با بچه‌های خوبی که در ایران حضور داشتند و بازیکنانی که می‌توانستند به تیم کمک کنند، راهی مسابقات شدیم و خوشبختانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بعد از هشت سال سهمیه مسابقات جهانی را کسب کردیم که اتفاق خوبی برای آینده هندبال است و باعث می‌شود نگاه‌ها به این رشته تغییر کند. ما چند سالی بود مقامی کسب نکرده بودیم و نگاه‌ها نسبت به هندبال خوب نبود. 

غلامی در مورد نقش مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی در این نتایج، گفت: فرناندز نقش اصلی را در این جریان داشت و یکی از ستون‌های اصلی ما برای جهانی شدن بود. وی تلاش زیادی می‌کرد و آنالیزهای خوبی از تیم‌ها داشت. این مربی همه چیز را قبل از مسابقه به ما می‌گفت و می‌دانستیم در بازی دقیقاً چه کاری باید انجام دهیم. همین مسئله باعث شد به نتیجه موردنظرمان برسیم. او مثل پدر کنار همه بچه‌ها بود و از ما حمایت می‌کرد، همین موضوع باعث شد تا هر روز تیم قوی‌تر و یکدل‌‌تر باشد. حتی در یکی دو بازی از حریف عقب بودیم، اما توانستیم به پیروزی برسیم.

وی درباره عدم استقبال مسئولان ورزش از تیم ملی هندبال پس از بازگشت به کشور، تصریح کرد: انتظار داشتیم استقبال بهتری از ما صورت گیرد. در رشته‌های تیمی امسال ما و فوتبال جهانی شدیم، اما نمی‌دانم چرا اینقدر فاصله و تفاوت بین این دو رشته وجود دارد. با این حال این مسئله باعث نمی‌شود دست از تلاش برداریم، بلکه قوی‌تر ادامه می‌هیم. امیدوارم تا قبل از مسابقات تکلیف سرمربی مشخص و هر چه زودتر اردوها برگزار شود و بتوانیم برای رقابت با حریفان آماده شویم‌. در حال حاضر قطر و بحرین خود را از آسیا جدا کردند و برای کاهش فاصله با این تیم‌ها نیاز به برنامه‌ریزی و برگزاری اردوهای مداوم داریم.

 

انتهای پیام/