شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#امارات#پایتخت#اماراتی

۲ انفجار مهیب در ابوظبی | امارات تائید کرد | آمریکا درباره حمله موشکی هشدار داد

رسانه های اماراتی از وقوع انفجار مهیب در ابوظبی، پایتخت امارات خبر دادند.

انفجار در ابوظبی

به گزارش همشهری آنلاین شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد، خبرنگاران برزیلی مرتبط با پوشش جام باشگاه های جهان در ابوظبی از وقوع انفجار و آتش سوزی در ساختمانی در مرکز شهر طی نیمه های شب خبر دادند.

فعالان شبکه های اجتماعی نیز ویدئوهایی را منتشر کردند که انفجار مهیب و آتش سوزی در ساختمانی در ابوظبی و بلند شدن دود از این ساختمان را نشان می دهد.

بنا به گزارش ایسنا، خبرگزاری اماراتی "وام" با تایید این خبر اعلام کرد که تیم های آتش نشانی در محل آتش سوزی در خیابان "حمدان" ابوظبی حضور یافته و آتش را مهار کردند و این حادثه هیچ خسارات جانی در پی نداشت.

همچنین کلیپ های در حال پخش در اینترنت حاکی از استقرار شدید نیروهای امنیتی و تیم های آتش نشانی و ترافیک در یکی از خیابان های ابوظبی است. مقامات اماراتی هم تایید کردند که تیم های ذی ربط به طور مستقیم با وضعیت برخورد می کنند و خواستار کسب اطلاعات از منابع رسمی شدند.

 امارات تایید کرد  

ایرنا هم نوشت: پایگاه خبری "صابرین نیوز" وابسته به نیروهای مقاومت عراق بامداد چهارشنبه از وقوع دو انفجار مهیب در شهر ابوظبی خبر داده است و منابع خبری امارات متحده عربی این انفجارها را بدون اشاره به جزییات و مکان آن تایید کرده‌اند. صابرین نیوز، مکان این انفجار را در نزدیکی خیابان «فاطمه بنت مبارک» در ابوظبی اعلام کرده است.

به گفته این منبع خبری، به نظر می رسد که انفجار دیگر در هتل گولدن تولیپ در نزدیکی خیابان "الدانه" رخ داده است.

برخی منابع نیز اعلام کردند که این انفجارها به دنبال اصابت موشک روی داده است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) با تأیید وقوع این انفجار در ابوظبی اما بدون اشاره به علت وقوع آن گزارش داد که تیم‌های آتش‌نشانی توانستند آتش‌سوزی را در خیابان حمدان را مهار کنند و این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی به همراه نداشته است.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که روزنامه نگاران برزیلی که برای پوشش جام باشگاه‌های جهان، در ابوظبی حضور دارند، از وقوع انفجار و آتش سوزی در ساختمانی در مرکز ابوظبی خبرداده‌اند.  این روزنامه نگاران فیلم‌هایی منتشر کرده‌اند که نشان می دهد در یک ساختمان انفجاری رخ داده است و دود از آن به هوا بلند می شود. الجزیره اعلام کرد: فیلم دیگری نیز نشانگر  استقرار شمار زیادی از نیروهای امنیتی، آتش نشانی و توقف حرکت حمل و نقل در یکی از خیابان‌های ابوظبی بوده ، منتشر شده است.

تاکنون مقامات اماراتی واکنشی به این خبر و شمار کشته و زخمی‌های احتمالی نداده‌اند. این انفجارها همزمان با بمباران صنعا؛ پایتخت یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی صورت گرفته است.

آمریکا درباره حمله موشکی به امارات هشدار داد

فارس هم نوشت: ساعاتی پس از آنکه فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) گفت، امارات کشور امنی است، سفارت کشورش در امارات درباره حملات جدید به اتباع خود هشدار داد.

به گزارش رویترز، سفارت آمریکا در ابوظبی بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای درباره "گزارش‌هایی درباره حمله احتمالی موشکی و پهپادی در ابوظبی" هشدار داد و از اتباع خود خواستار رعایت تدابیر لازم شد.

ساعاتی پیش از این رسانه‌ها از انفجاری در امارات خبر داده بودند. خبرگزاری امارات (وام) انفجار را ناشی از یک کپسول گاز در خیابان حمدان اعلام کرد که نیروهای دفاع شهری و آتش‌نشان، حریق ناشی از آن را مهار کرده‌اند.

در عین حال، برخی گزارش‌های اولیه از وقوع دو انفجار در پایتخت امارات خبر دادند و منابعی نیز گفتند که این انفجارها در پی اصابت موشک بوده‌ است. اخیرا ارتش یمن در واکنش به دخالتهای نظامی ابوظبی در جنگ جاری در یمن، امارات را هدف حمله موشکی قرار داد و هشدار داد در صورت ادامه دخالت، واکنش صنعاء نیز ادامه می‌یابد.