شهر خبر

هزینه میلیارد دلاری در نقل و انتقالات زمستان/ پرهزینه‌ترین تیم‌ها در کدام کشور هستند؟

فیفا در گزارشی به بررسی نقل و انتقالات زمستانی و هزینه‌هایی در بازار ژانویه انجام شده، پرداخته است.

هزینه میلیارد دلاری در نقل و انتقالات زمستان/ پرهزینه‌ترین تیم‌ها در کدام کشور هستند؟
خبرورزشی -

پنجره نقل و انتقالات زمستانی امسال در حالی به پایان رسید که باشگاه‌های فوتبال جهان برای تقویت تیمهای خود رقمی نزدیک بیش از یک میلیارد دلار هزینه کردند.

در گزارشی که فیفا منتشر کرده است آمار نهایی نقل و انتقالات ژانویه ۲۰۲۲ ارائه شده است. در این بازار زمستانی حدود ۱٫۰۳ میلیارد دلار هزینه تیم‌ها بوده که به گفته فیفا بازگشت آمار به «استانداردهای قبل از کووید» را نشان می‌دهد. این عدد نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ افزایش ۷۴٫۷ درصدی را نشان می‌دهد که عدد چشمگیری است.

فیفا در گزارش خود اعلام کرد: «در فوتبال مردان، فعالیت بازار نقل و انتقالات تقریباً به سطح قبل از همه گیری (کرونا) بازگشته است. در مقایسه با امسال، در سال ۲۰۲۰، درست قبل از همه گیری، ۱٫۱۶ میلیارد دلار در ژانویه هزینه شد، در حالی ‌که در ژانویه ۲۰۱۹  این عدد ۱٫۱ میلیارد دلار بود.»

انگلیسی‌ها، پرهزینه‌ترین تیم‌ها

باشگاه لیگ برتری با ۳۰۶ میلیون دلار لیگ این کشور را به بزرگ‌ترین خرج کننده پول در زمستان بدل کرد که در مقایسه با تنها ۷۵ میلیون دلار توسط همتایان فرانسوی‌اش جایگاه نخست را گرفت.

ازطرف دیگر، فرانسه از نظر پول دریافتی در این دوره وضعیت بسیار بهتری داشت زیرا باشگاه‌های فرانسوی در ژانویه ۹۹ میلیون دلار از فروش بازیکنان خود به دست آوردند و ابته در این آمار هم باشگاه‌های انگلیسی با درآمد ۱۰۸ میلیون دلار در صدر قرار دارند.

فیفا همچنین متوجه افزایش تعداد نقل و انتقالات در فوتبال زنان شده، حتی بیش از استانداردهای قبل از کووید-۱۹. در ماه ژانویه حدود ۴۸۶ هزار دلار برای فوتبالیست‌های زن خرج شد که این رکورد نسبت به آمار ۳۱۰ هزار دلار در سال گذشته پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد.