شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#کنگره آمریکا

رهبر دموکرات های سنا؛

سناتورهای کنگره درباره تحریم مسکو دیدگاه یکسانی ندارند

سناتورهای کنگره درباره تحریم مسکو دیدگاه یکسانی ندارند

سناتور ارشد دموکرات کنگره آمریکا گفت که درباره اعمال تحریم ها پیش از حمله روسیه به اوکراین، بین دموکرات ها و جمهوری خواهان اختلاف نظر جدی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «چاک شومر» رهبر سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا اعلام کرد که اعضای کنگره در مذاکرات خود درباره لایحه تحریم روسیه به توافق در این باره نزدیک و نزدیک تر شده اند.

وی در این باره افزود: این لایحه در حال پیشرفت است، اما هنوز در چند زمینه اختلاف نظر وجود دارد. با این حال، آنها در حال کم کردن اختلافات هستند و به این مسئله نزدیک تر و نزدیک تر می‌شوند.

شومر در ادامه به خبرنگاران گفت که بسیاری از دموکرات‌های کنگره و دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بر این باورند که تصویب «لایحه تحریم‌های اساسی قبل از هرگونه تهاجم، موجب از بین رفتن عامل بازدارندگی روسیه از حمله می شود». وی افزود که در باب این مسئله اختلاف نظرهای جدی با جمهوری خواهان وجود دارد.

پیشتر نیز «باب منندز» سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنا و «جیمز ریش» سناتور ارشد جمهوری خواه ضمن ابراز امیدواری از پیش برد هر چه بیشتر لایحه مزبور، اعلام کرده بودند که سناتورهای آمریکایی به توافق بر سر قانونی برای تحریم روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین، از جمله برخی اقداماتی که ممکن است قبل از هر گونه تهاجمی عملی شوند، بسیار نزدیک هستند.

غربی‌ها و در رأس آنها آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای تهاجمی همه جانبه به اوکراین متهم می‌کنند. کرملین اما با رد این اتهامات می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا محسوب می‌شوند.