حسین تراب‌نژاد فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «ضد» به عنوان نویسنده در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: قصه فیلم سینمایی «ضد» در یکی از بحرانی‌ترین دوران دهه 1360 روایت می‌شود؛ در واقع قصه‌‌ این فیلم سینمایی از اسفند سال 1359 آغاز می‌شود و تا اواخر سال 1360 ادامه دارد.

تراب‌نژاد خاطرنشان کرد: فیلم «ضد» روایتگر قصه‌ای از حزب جمهوری است. در تحقیق و پژوهش برای موضوع و داستانی که مدنظر داشتیم جواد موگویی که خود یکی از پژوهشگران تاریخ انقلاب است با ما همکاری داشت و یکی از مهم‌ترین منابع تحقیق ما به حساب می‌آید. علاوه بر این به شخصه درباره سازمان مجاهدین هم چند کتاب خوانده‌ام و تحقیقات دیگری هم درباره این موضوع داشتم.

وی افزود: فیلم سینمایی «ضد» با همه آثار سیاسی که تا امروز ساخته شده‌اند، تفاوت دارد. در این فیلم ما یک رابطه عاشقانه را در بستر اتفاقات سیاسی روایت کرده‌ایم و در کنار آن به نوعی به سازمان مجاهدین نیز پرداخته‌ایم و درباره برخی مسائل نگاه تحلیلی داشته‌ایم. داستان «ضد» یک ماجرای تخیلی است که در بستری از ماجراها و جزییات واقعی اتفاق می افتد.

این نویسنده در ادامه درباره عنوان فیلم «ضد» و ارتباط آن با اثر مطرح کاستا گاوراس گفت: عنوان فیلم «زد» به کارگردانی کاستا گاوراس در واقع یک حرف انگلیسی است و عنوان فیلم ما معنای مخالفت و ضدیت دارد که تنها در بیان به هم شبیه هستند. عنوان فیلم «ضد» با اثر کاستا گاوراس هیچ ارتباطی ندارد و قصد اشاره به این فیلم را هم نداشتیم.

تراب‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: درباره فیلمی «ضد» نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم چرا که خودم نویسنده آن هستم اما به شخصه به عنوان نویسنده اثر از نتیجه کار راضی هستم و امیدوارم مخاطبان سینما هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام //