شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#پایتخت#منابع#چهارشنبه

صدای انفجار مهیب پایتخت یمن را لرزاند

صدای انفجار مهیب پایتخت یمن را لرزاند

منابع خبری عربی بامداد چهارشنبه از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در صنعا؛ پایتخت یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار مستقر خود در صنعا نوشت که انفجاری بسیار مهیب این شهر را لرزانده است.

براساس گزارش این شبکه خبری، این انفجار همزمان با آن صورت گرفت که پرواز جنگنده‌های ائتلاف سعودی در آسمان صنعا همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری "یونیوز" اما در گزارشی اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، نقاطی را در صنعا هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت جانی و مالی این حملات و انفجار در دست نیست.

حمله ائتلاف به صنعا درحالی رخ می‌دهد که وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی با اتهام زنی علیه انصارالله و  طرح یک توافق آتش‌بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که روز جمعه نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

منبع: ایرنا