همه با وعده صادق و تعهد دولت انقلابی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال ادای حق الناس و جبران بیت المال بوده و به معنای واقعی کلمه، در کنار مردم به ویژه خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان خواهیم بود اما جریان حامی فساد در خانه امن جای گرفته و رانتخواران فعال اند و عرصه را بر هر کنشگر و کنشی تنگ می کنند. در این بحبوحه، زر و زور و تزویر را چه کنیم که دامنگیر برخی فضاهای اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی شده است.

نگذارید و نگذاریم پیشکسوتان شهادت و خون، در پیج و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند ... یا خدای ناکرده، دچار روزمرگی فرسایشی شوند.

... نیک می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت و اعتبار و سرمایه اجتماعی خود را خواهند باخت.

 

بازنشستگی و قطع همکاری کامل بعضی افراد دلسوز و دغدمه مند به نظام و مردم تحمیل می شود. گویا در این فرایند، فقط تحمل کردن این افراد دلسوز و حامی نظام و مردم روا نیست یا در این اقدام، به خیال خام، فضا برای دیگران مهیا می شود. 

 

تمدید تمام وقت با حقوق و مزایای کامل ایثارگران بعد از سن بازنشستگی بیشتر هزینه دارد یا همکاری موقت و چند ساعت در هفته برای جلوگیری از مرگ تدریجی ...

 

اما در این فقره، هم تبعیض ناروا و هم سفارش اکید و ... 

نقش خود را ایفا میکند...

در مقابل، افرادی هستند که کلا بازنشستگی و محدودیت ندارند و

 حتی در چند شغل و سمت؛ همیشه در صحنه اند و صحنه گردان همه اتفاقاتی هستند که تبعات آن را الان در جامعه کنونی شاهدیم. چه باید کرد؟