شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوپینگ

نامه ستاد مبارزه با دوپینگ درباره برگزاری یک مسابقه/ خطر محرومیت بیخ گوش فدراسیون بدنسازی + تصویر نامه

نامه ستاد مبارزه با دوپینگ درباره برگزاری یک مسابقه/ خطر محرومیت بیخ گوش فدراسیون بدنسازی + تصویر نامه

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مسائلی را درباره یک مسابقه مطرح کرد که ممکن است برگزاری آن، محرومیت‌هایی را نیز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سومین دوره مسابقات بدنسازی نچرال (سلامت) قرار است در دسته‌های مختلف وزنی و قدی از فردا (چهارشنبه - 20 بهمن) تا روز جمعه 22 بهمن ماه در تهران برگزار شود.

برگزاری این رویداد در حالی است که ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد و حتی ممکن است محرومیت‌هایی را برای فدراسیون به دنبال داشته باشد.

در بَنِر مربوط به این مسابقات اعلام شد که کمیته سلامت، مسئول برگزاری آن است، در حالی که چنین کمیته‌ای در فدراسیون بدنسازی وجود ندارد و بر همین اساس نیز، این رویداد زیر نظر فدراسیون برگزار نمی‌شود. با این وجود شاید برگزاری آن گریبان فدراسیون را بگیرد.

غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ امروز نامه‌ای را برای عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی ارسال کرده و هشدارهای لازم را درباره برگزاری این رویداد داده است. نوروزی در این نامه اشاره کرده است انجام آزمایش هورمونی  و ارائه تأییدیه تحت عنوان «سلامت» که احتمالاً انجام دوپینگ یا عدم انجام دوپینگ افراد تلقی می‌شود، مورد تأیید نیست. در واقع هرگونه آزمایش دوپینگ باید با رعایت کامل مقررات مربوط به آن و در آزمایشگاه‌های مورد تأیید انجام شود و هرگونه اقدامی به‌عنوان مبارزه با دوپینگ نیز فقط باید توسط نهادهای زیر مجموعه وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) باشد.

آنچه در نامه نوروزی به فدراسیون بدنسازی اهمیت دارد، هشدار درباره محرومیتی است که شاید فدراسیون با آن مواجه شود. طبق آنچه دبیرکل نادو در نامه اعلام کرده است (تصویر نامه در پایین صفحه موجود است)، اگر گزارشی مبنی بر چنین اقداماتی از سوی فدراسیون‌ها به فدراسیون جهانی یا وادا ارسال شود، تخلف تلقی شده و منجر به ثبت تخلف برای آن فدراسیون خواهد شد که عواقبی از جمله محرومیت نیز در بر خواهد داشت. به همین دلیل هم نوروزی خواستار انجام امور پیشگیرانه در این باره شده است.

بدنسازی و پرورش اندام , دوپینگ در ورزش ,

 

انتهای پیام/