شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سهام عدالت#سود#پایان سال

سخنگوی دولت

سود سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود/ برخی سخت‌شان است دستاوردهای دولت را بگویند

بهادری‌جهرمی: سود سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود/ برخی سخت‌شان است دستاوردهای دولت را بگویند

سخنگوی دولت گفت: همان‌گونه که اعلام شد مطابق مصوبه بورس، توزیع سود سهام عدالت برای سهامداران را تا پایان امسال (قبل از پایان اسفند) خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: همان‌گونه که اعلام شد مطابق مصوبه بورس، توزیع سود سهام عدالت برای سهامداران را تا پایان امسال (قبل از پایان اسفند) خواهیم داشت. سود سهام عدالت بیش از ۲.۵ برابر بیشترین میزان سودی است که تا حالا پرداخت شده است.

وی افزود: هر سهامدار سود ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند و برای دارندگان سهام یک‌میلیون تومانی این رقم یک‌میلیون تومان برای هر یک نفر می‌شود.

سخنگوی دولت  با اشاره به مراسم افتتاح پروژه آب‌رسانی و برق‌رسانی در وزارت نیرو گفت: پروژه آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با ۱۹ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری که برای تأمین آب شرب بیش از ۳ میلیون نفر در مدت زمان ۳۰ ماه به نتیجه خواهد رسید. دیروز برخی پروژه‌های به نتیجه‌رسانی شده هم که طرح آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا بود که بهره‌برداری شد. برق‌رسانی به ۲۱۱ روستای کشور هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: در حوزه شهری ۱۰۰ درصد تأمین برق و ۹۹.۷ درصد بوده که روستای عشایری است که با پروژه‌های مواد برق به‌سمت تکمیل می‌رود. آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه صنعت و پتروشیمی با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود، این از ابتکارات دولت مردمی بود. یکی از نگاه‌های جدی دولت توسعه با محوریت قرار دادن بخش خصوصی است که دولت تسهیل‌گر باشد.

وی ادامه داد: محوریت فعالیت دولت مردمی خود مردم هستند؛ در این پروژه ۷ مجموعه بزرگ کشور پروژه‌هایی که برای خودشان بازدهی خوبی داشته‌اند این پروژه در ۱۷ استان و ۲۷ شهرستان هستند در واقع توزیع ملی شده است. پیش‌بینی می‌شود پس از بهره‌برداری کامل از پروژه‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه‌شان باشند که از این مبلغ ۱۱ میلیارد دلار صادرات از این مبلغ است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این اقدامات در راستای هدف‌گذاری دولت برای تحقق رشد ۸درصدی است اینها بخشی از اقدامات دولت برای سرمایه‌گذاری مولد است و ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده می‌رسد، این پروژه‌ها ۲۱ هزار شغل به صورت مستقیم و ۶۴ هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به این مطلب که برخی گشایش در فروش نفت و دریافت ارزهای ناشی از آن را به رفتن ترامپ گره می‌زنند، بیان کرد: برخی اصرار دارند همه چیز را به خارج از کشور گره بزنند، دولت آمریکا بیش از یک سال است که عوض‌ شده است و بررسی کنید وضعیت تخصیص ارز در آن دوره ۸ماهه چطور بوده است و در این مدت فعالیت دولت جدید چه‌میزان بوده است، واردات واکسن را ببینید به چه‌میزان وارد کشور شده است، برخی سخت‌شان است که دستاوردهای دولت را بگویند، سخت نیست، اشکالی ندارد اگر دستاوردی هست به‌زبان بیاورید نه اینکه آن را به خارج گره بزنید.

وی درباره دستور رئیس‌جمهور نسبت به آزادسازی سواحل عنوان کرد: از اصحاب رسانه و مردم عزیز دعوت می‌کنم بر اجرای دستور رئیس‌جمهور در آزادسازی سواحل دریا در جنوب و شمال نظارت کنند و هرجا دستور اجرا نشد گزارش دهند تا سریعاً از سوی دستگاه مربوطه اقدام شود، همزمان با آزادسازی سواحل شمالی، در سواحل جنوبی نیز این امر پیگیری می‌شود، در این راستا ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی خواهد شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت در راستای رهاسازی ـ یا مقدمات لازم در این زمینه داشتند ـ صداوسیما و نیروهای مسلح به این اقدام پیوستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد برای تکمیل این دستور، رئیس‌جمهور دستور دیگری هم دادند که در نحوه آزادسازی مدیریت صورت گیرد، وزیر کشور متولی این امر شد، در راستای اجرای رئیس‌جمهور نظارت مردمی و رسانه‌ای هم باید داشته باشیم.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: برای میوه شب عید و کالاهای اساسی تدابیر لازم در ستاد تنظیم بازار اتخاذ شد، سازمان تعاون روستایی با همراهی سازمان میادین و اتحادیه میوه و تره‌بار متولی شدند، ذخایر موجود کافی است و در این زمینه نگرانی وجود ندارد. خرمای ماه رمضان هم تأمین شده است، نظام توزیع هم مدیریت‌شده پیش می‌رود و از شهرداری تهران برای همکاری نزدیک تشکر می‌کنم.

وی با بیان "علاوه بر این توزیع هوشمند هم داریم و در شب عید این روند تداوم خواهد داشت"، خاطرنشان کرد: در خصوص برخی اقلام همانند برنج و سیب‌زمینی هم با خشکسالی روبه‌رو بودیم‌ ۲۰ درصد به‌نسبت نیاز کمتر تولید صورت گرفته است و عده‌ای از خشکسالی سوداگری می‌کنند، دولت نسبت به این موضوع حساسیت و واکنش سریع نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: در زمان حاضر برنج خارجی از ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و برنج ایرانی حدود ۴۰ هزار تومان در سامانه هوشمند موجود است، بقیه هم با واردات از سوی جهاد کشاورزی کنترل می‌شود؛ مصرف‌کنندگان نیز در مقابله با سوداگران همراهی لازم را داشته باشند.

بهادری‌جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضع کشورمان در خصوص مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: هیچ تغییری در سیاست ایران ایجاد نشده است، توافق موقت اساساً در دستورکار نیست، اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد نخواهد داشت و توافق خوب با تضمین کافی، ملاک عمل دولت در مذاکرات است.

وی در ادامه بیان کرد: حذف یارانه دهک‌های پردرآمد متأثر از نظام توزیع یارانه است؛ دهک‌بندی خانوارها باید مستمراً بروزرسانی شود، در بخش توزیع یارانه غیرنقدی هم جزو معایب این نظام توزیع یارانه است، معمولاً در این شرایط پرمصرف‌ها یارانه بیشتری مصرف می‌کنند، منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: این‌که دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نزده اظهر من الشمس است؛ در اوج مذاکرات با ثبات نرخ ارز روبه‌رو هستیم. دولت با جدیت در حال تأمین حقوق مردم است اما سیاست‌ها را محدود به یک حوزه نمی‌کند. منابع ارزی در دسترس، نتیجه همان نگاه دولت است که تنها در انتظار لغو تحریم‌ها نیست. خنثی‌سازی تحریم‌ها پابه‌پای مذاکرات در دستورکار بوده است، اما اینکه انتظار داشته باشیم که با تورم ۶۰درصدی که به‌هنگام تحویل دولت روبه‌رو بودیم در کوتاه‌مدت به صفر برسد این کار نشدنی است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: بیماری‌های زمینه‌ای اقتصاد همانند تورم نیازمند زمان است، ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می‌کنیم و برنامه‌ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می‌شود.

وی گفت: دولت اهل شنیدن سریع حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق است. عادلانه‌کردن پرداخت‌ها و مزایای کارکنان یکی از همین مطالبات به‌حق است. رئیس‌جمهور به سازمان اداری استخدامی دستور داده است که لایحه عادلانه کردن پرداخت‌ها را تنظیم کنند. تنظیم و نهایی کردن این لایحه با استفاده از نظرات کارشناسی به‌صورت شبانه‌روزی پیش می‌رود.

منبع: تسنیم