شهر خبر

خطاب به غربی ها؛

مسکو: تحریم کردن روسیه برای عاملانش عواقب در پی خواهد داشت

مسکو: تحریم کردن روسیه برای عاملانش عواقب در پی خواهد داشت

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اعمال کنندگان محدودیت ها و تحریم های شدید برضد مسکو از پیامدهای منفی این اقدامات در امان نخواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الکساندر پانکین» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه ای با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد که پیامدهای منفی تحریم های سخت برضد روسیه برای اعمال کنندگان غربی آن اجتناب ناپذیر است.

وی در این باره گفت: ما فقط می توانیم تاسف خود را از آنچه در حال رخ دادن است تکرار و اجتناب ناپذیر بودن پیامدهای منفی محدودیت های شدید برضد ما را برای اعمال کنندگان غربی چنین اقداماتی تأیید کنیم. ما کاملاً درک می کنیم که هیچ یک از طرفین با در نظر گرفتن عقل سلیم به چنین تحولی علاقه مند نیستند و تهدیدهای متعدد تحریم را به عنوان تشدید غیرسازنده پیشینه اطلاعاتی درباره روسیه، از جمله از طریق طرح «اوکراینی»، تلقی می کنیم.

پانکین همچنین در ادامه افزود: مدتهاست که برای همه روشن شده است که قانونگذاران آمریکایی ارتباط خود را با واقعیت از دست داده اند، آنها در قلمرو فوبیاها و ترس های خود در مورد کشور ما زندگی می کنند و برنامه های مبهم برای مهار روسیه را در همه جبهه ها و به هر دلیلی به اجرا در می آورند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مسئله تحریم ها و اتحادیه اروپا گفت: ما امیدواریم که برخلاف رویکرد واشنگتن در «حوزه تحریم‌ها» که فاقد هرگونه کفایت است، در بروکسل همچنان در قبال این مسئله و استفاده از چنین اقدامات محدود کننده‌ای احتیاط حاکم باشد چرا که اعمال تحریم ها در درجه اول بر ثبات سیستم مالی بین‌المللی و همچنین احیای اقتصاد جهانی و توانایی دستیابی به اهداف توسعه پایدار تأثیر می‌گذارد.

اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده است که ممکن است در صورت تشدید اوضاع در اطراف اوکراین، تحریم های اقتصادی بیشتری برضد روسیه اعمال کند.

همچنین علی رغم تهدید های واشنگتن درباره اعمال تحریم ها برضد مسکو به بهانه بحران اوکراین، گروهی از نمایندگان سنا از هر دو حزب آمریکا در حالی که بر روی قوانین تحریم روسیه کار می‌کنند، در مراحل نهایی تصویب این قوانین با چالش‌های جدی روبرو هستند و در مورد زمان بندی اجرای تحریم‌ها اختلاف نظر دارند.

آمریکا و ناتو به همراه اوکراین، مسکو را به آماده شدن برای حمله به کی یف متهم می کنند. کرملین با رد این ادعاها اعلام کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و غربی ها مسبب ایجاد تنش ها در شرق اروپا هستند.