شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گشایش اقتصادی#مجلس#رئیسه مجلس

موسوی در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس:

هر مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: هر نوع مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدنظام الدین موسوی امروز (سه شنبه ۱۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر امورخارجه اظهار داشت: تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن بود که باید از طرف مقابل در مذاکرات تضمین‌های لازم به ویژه ضمانت‌های اقتصادی اخذ شود.

وی بیان کرد: حرف نمایندگان آن بود که اگر به توافقی رسیدیم و شرکت‌های بین المللی به ایران آمدند و سرمایه گذاری کردند، باید معاف از تحریم باشند و نباید با هر تکانه بین المللی و تنش سیاسی دچار مشکل شوند و یا آنکه رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود و بتواند مجدداً زیر تعهدات بزند و آن شرکت‌ها را تحریم کند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت امورخارجه تلاش و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا ضمانت‌های لازم از طرف مقابل اخذ شود و آنان نتوانند زیر تعهداتشان بزنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی گفتند که مجلس شورای اسلامی از مذاکرات و توافق‌هایی که صورت می‌گیرد حمایت خواهد کرد اما حتماً باید مذاکرات و توافق در چارچوب منافع ملی، سیاست‌های کلی نظام و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باشد.

نکته مورد دیگر از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امورخارجه آن بود که تعهدات جمهوری اسلامی ایران باید با تعهدات طرف مقابل همپایه باشد و همخوانی لازم را داشته باشد.

موسوی بیان کرد: در واقع حرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن بود که به اندازه‌ای که ما تعهد می‌دهیم، طرف مقابل هم باید تعهد دهد و تعهداتشان هم باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته بعدی مورد تاکید مجلس آن است که هر نوع مذاکره و توافقی باید منجر به گشایش اقتصادی برای مردم شود و این مسئله برای ما مهم و اساسی است.