عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و فناوری خبرگزاری برنا اظهار کرد: ما چیزی به عنوان اینترنت ملی نداریم و آن چیزی که در دستور کار است شبکه ملی اطلاعات است.

وی با بیان اینکه بودجهای که دولت برای شبکه ملی اطلاعات در سال 1401 پیش‌بینی کرده نسبت به گذشته افزایش خوبی داشته، افزود: بخشی از این بودجه قرار است صرف توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات ثابت در کشور شود.

زارع‌پور ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات دو بال اصلی دارد که یک بال آن شبکه‌ای پر سرعت، باکیفیت و امن در سراسر کشور است و بال دوم خدمات و محتواهای مورد نیاز مردم است که در بستر این شبکه پرسرعت در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی هم متولی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور برای بال اول هستیم و هم متولی توسعه خدمات هستیم که بال دوم شبکه ملی اطلاعات است.

زارع پور بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده حتما در هر دو مسیر در سال آینده حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به توسعه شبکه 5G گفت: دنبال توسعه زیرساخت‌های پرسرعت هستیم چراکه دنیا به سمت 5G پلاس 6G در حال حرکت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حال حاضر چندجا این شبکه را به صورت پایلوت تست کردیم اما به دنبال این هستیم که نیاز مردم را از راه اصولی، که توسعه ارتباطات پرسرعت ثابت است، برطرف کنیم که وقتی مردم به خانه می‌روند موبایلهای خود را سایلنت کنند و روی حالت پرواز بگذارند و نیاز خود را از طریق شبکه اینترنتی ثابت کشور، که باکیفیت‌تر و پر سرعت‌تر است، برطرف کنند.

انتهای پیام/