به گزارش برنا، هفته بیست‌و‌پنجم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» فردا (چهارشنبه 20 بهمن‌ماه) با هفت دیدار در شهرهای سیرجان، آمل، تهران، ورامین، یزد، گنبد و رامسر پیگیری خواهد شد.

تکاپو برای تعیین سرنوشت دو سهمیه باقی‌مانده پلی‌آف، مهم‌ترین اتفاق لیگ برتر والیبال مردان در دو هفته پایانی مرحله مقدماتی است. تاکنون صعود تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، پیکان تهران، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، شهرداری ارومیه و مس رفسنجان به مرحله پلی‌آف قطعی شده است.

هفته بیست‌وپنجم اما با نبرد سخت، سنگین و جذاب شهرداری گنبد و پاس گرگان به اوج حساسیت خواهد رسید؛ جایی که گرگانی‌ها به عنوان تیم هشتم جدول، با 11 برد و 35 امتیاز به میهمانی شهرداری گنبد می‌روند. شاگردان عظیم جزیده در تیم گنبد تاکنون 10 برد و 33 امتیاز کسب کرده‌اند و یک پله پایین‌تر از پاس گرگان ایستاده‌اند. اگر شاگردان عیسی سنگدوینی موفق به پیروزی در این بازی شوند، جایگاه خود را در بین هشت تیم برتر مستحکم خواهند کرد و با این حساب معادلات سایر مدعیان را بهم خواهند زد. درصورتی که گنبدی‌ها موفق به پیروزی شوند، سرنوشت صعودها به هفته آخر کشیده خواهد شد.

تقابل تیم‌های فولادین لیگ نیز یکی دیگر از بازی‌های تعیین‌کننده هفته بیست‌وپنجم خواهد بود. سیرجانی‌ها این هفته میزبان همتای فولادین خود یعنی فولاد مبارکه سپاهان هستند. تیم صدرنشین جدول بعد از آن‌ که به جایگاه مطمئن و دست‌نیافنتی رسید، در چند هفته‌ گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشت. با این حساب در تقابل قهرمان نیم‌فصل با فولاد سیرجان ایرانیان مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست. با این حال اگر شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان ایرانیان از سد ستبری چون سپاهان بگذرند، شانس بالایی برای قطعی کردن سهمیه پلی‌آف خواهند داشت.

پیروزی پاس گرگان و فولاد سیرجان ایرانیان در این هفته، احتمالا صعود این دو تیم به پلی‌آف را به همراه خواهد داشت.

راه‌یاب ملل مریوان تیم دهم جدول، این هفته به مصاف شهرداری ورامینی می‌رود که امیدهایش برای صعود را از دست داده. با این حال شاگردان آرش صادقیانی در تیم راه‌یاب که تاکنون 10 برد و 30 امتیاز کسب کرده‌اند، در تلاشند تا با کسب پیروزی در بازی‌های باقی‌مانده، به جمع هشت تیم برتر برسند؛ اتفاقی که رقم خوردن آن مستلزم تغییرات اساسی در رده‌های هفتم تا دهم جدول است.

صرف‌نظر از تقلای میان‌جدولی‌ها برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده، تلاش بالانشینان برای تثبیت یا ارتقای رتبه هم در نوع خود دیدنی است.

پیکان، لبنیات هراز آمل و مقاومت شهداب یزد، هرکدام 16 برد دارند. با این تفاوت که به ترتیب با 47، 46 و 45 امتیاز در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم ایستاده‌اند. به همان اندازه که پیکان برای تثبیت جایگاه دومی تلاش می‌کنند، نمایندگان آمل و یزد به دنبال ارتقای رتبه هستند.

خودروسازان پیکان این هفته به مصاف هورسان رامسر تیم سیزدهم جدول (7 برد و 24 امتیاز) می‌روند و به نظر می‌رسد کار سختی برای پیروزی پیش رو نداشته باشند.

لبنیات هراز آمل از شهرداری ارومیه میزبانی می‌کند؛ حریف قدری که با 15 برد و 44 امتیاز، به دنبال از جبران مافات است و برای بالا رفتن از رتبه پنجمی، هرچه در چنته دارد، رو خواهد کرد. لغزش لبنیات مقابل نماینده ارومیه ممکن است به قیمت از دست رفتن رتبه سومی شاگردان بهروز عطایی تمام شود.

مقاومت شهداب یزد از جمله تیم‌های خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی لیگ است که در هفته بیست‌وپنجم با مس رفسنجان دیدار خواهد کرد. نماینده رفسنجان که در نخستین حضورش در لیگ برتر بلیت پلی‌آف را برای خود اوکی کرد، بارها نشان داده که مقابل مدعیان تیم دست و پا بسته‌ای نیست. شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس صاحب 13 برد، 35 امتیاز و رتبه ششم جدول هستند و اگر این هفته به پیروزی برسند، جایگاه چهارمی نماینده یزد (16 برد و 45 امتیاز) به خطر خواهد افتاد.

تیم‌های قعرنشین سایپا و آذرباتری ارومیه درحالی رودرروی هم قرار می‌گیرند که پیروزی در این بازی، موجب ارتقای جایگاه دوازدهمی خودروسازان (8 برد و 26 امتیاز) در جدول خواهد شد البته به شرطی که شهرداری ورامین در رقابت این هفته خود ناکام شود. در طرف مقابل اما پیروزی آذرباتری ارومیه که با 6 برد و 18 امتیاز در رتبه چهاردهم ایستاده و سقوطش به لیگ دسته یک قطعی شده، تاثیری در رتبه این تیم نخواهد داشت.

** برنامه کامل هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر والیبال مردان کشور به قرار زیر است:

سیرجان، سالن امام علی (ع)، ساعت 16

فولاد سیرجان ایرانیان – فولاد مبارکه سپاهان

آمل، سالن پیامبر اعظم(ص)، ساعت 16

لبنیات هراز آمل – شهرداری ارومیه

تهران، خانه والیبال، ساعت 16

سایپا – آذرباتری ارومیه

ورامین، سالن شهید گل‌عباسی، ساعت 16

شهرداری ورامین – راه‌یاب ملل مریوان

یزد، سالن شهداب، ساعت 16

مقاومت شهداب یزد – مس رفسنجان

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 16

هورسان رامسر – پیکان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 16:15

شهرداری گنبد – پاس گرگان

انتهای پیام//