شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#انقلابی#عاشورایی#فرهنگ

دانشگاه‌های افسری ارتش محل تربیت افسرانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری گفت: دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، محل تربیت افسرانی در تراز این نظام مقدس است که یکی از رسالت‌های این دانشگاه‌ها نهادینه‌سازی فرهنگ انقلابی و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی ارتش، مراسم افتتاحیه بیستمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری، در این مراسم، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ و هویت ملی ایران اسلامی است، گفت: دفاع مقدس، داستان و روایت مردمانی است که به دلیل عدم وابستگی و تسلیم نشدن در برابر ظلم‌ستیزی و سلطه‌گری در راستای رسیدن به آرمان بزرگ خود در معرض طوفان‌های جنگ تحمیلی، ترور، توطئه و دسیسه‌های گوناگونی پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفتند و همواره با اقتدار کامل در مقابل تمامی تهدیدات ایستادند.

وی با بیان اینکه دوران جنگ تحمیلی بسیار سخت بر ملت عزیز ایران گذشت، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی برای تک تک ملت عزیز ایران است، چرا که موجب رسیدن به خودباوری، خوداتکایی و رفع مشکلات توسط جوانان در همه حوزه‌ها شد.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: دفاع مقدس گنجینه عظیمی از خودگذشتگی، رشادت، دلیرمردی و شکوفایی است که در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

رودباری با اشاره به اینکه رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که در خون ملت عزیز قرار دارد، تصریح کرد: باید فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس را نسل به نسل اشاعه داد تا در وجود همه جوانان نهادینه شود چراکه این فرهنگ ریشه در باور‌های الهی دارد.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، محل تربیت افسرانی در تراز این نظام مقدس است که یکی از رسالت‌های این دانشگاه‌ها نهادینه‌سازی فرهنگ انقلابی و فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش با اشاره به اشاعه فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس در جامعه ،خاطرنشان کرد: وظیفه تمام سازمان‌ها این است که فرهنگ دفاع مقدس را در بین جوانان ترویج دهند چراکه چنین فرهنگی خود عاملی برای رشد، پیشرفت و خودباوری است.
 

 

 
 انتهای پیام/