شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه#آمریکا#عناوین#قوه قضاییه

ذبیح الله خداییان در نشست خبری مطرح کرد؛

اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره بازداشت مهرشاد سهیلی و عناوین اتهامی وی/ آخرین جزییات از پرونده پدر بابک خرمدین

سخنگوی جدید قوه قضائیه ذبیح الله خدائیان نمایه

سخنگوی قوه قضاییه از طرح دعوا علیه ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی در آمریکا توسط خانواده بیماران پروانه ای خبر داد.

به گزارش مشرق، ذبیح الله خداییان در نشست خبری روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر و نیز روز نیروی هوایی و تسلیت شهادت افسر جوان  شهید رنجبر  در پاسخ به سوالی درباره صدور حکم  دادگاه شکایت بیماران  پروانه ای از دولت امریکا گفت: بیماران پروانه ای بیماری شان  به نحوی است که به پانسمان نیاز دارند و پانسمان آنها توسط شرکت سوئدی تولید می شود که ایالت متحده امریکا از ورود این پانسمان به کشور جلوگیری کرد و براین اساس بسیاری از بیماران پروانه ای فوت شدند و یا بیماری شان تشدید شد لذا  جمعی از بیماران و خانواده هایشان اقدام به طرح دعوا کردند و دادگاه آن در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل برگزار شد و  این پرونده در جریان است و ۲۹۵ شاکی دارد که علیه ۳۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی امریکا طرح دعوا کردند و در حال بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات حکم آن صادر می شود.

خداییاندر ادامه با تبریک فرا رسیدن دهه فجر، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تمام نظریه پردازان، آموزه های اسلامی را به عنوان یکی از معیارهای انقلاب به حساب بیاورند، چرا که انقلاب ما الگوی سایر انقلاب ها شد و به همه مستضعفان جهان اعتماد به نفس بخشید. انقلاب اسلامی ما الگوی آزادی خواهان جهان شد وبه روح پر فتوح کلیه شهدای انقلاب درود می فرستیم.

خدائیان همچنین با اشاره به شهادت شهید رنجبر  گفت: امروز ما  امنیت پایداری را  که  داریم مرهون خون این شهدا است، شهدایی که در راه امنیت این مرز و بوم جان خود را فدا کردند.

خداییان در پاسخ به سوال مبنی براینکه با توجه به فوت پدر بابک خرمدین، پرونده به کجا رسید؟ مجازات مادر بابک خرمدین چه شد؟ گفت: برای  پرونده این شخصی که در زندان فوت شد،  قرار موقوفی تعقیب صادر شد، ولی همسرش به اتهام معاونت در سه فقره قتل  تحت تعقیب است و پرونده اش منتهی به صدور کیفرخواست شده و در حال  ارجاع به دادگاه است. شخصی که فوت شد هم متهم به سه فقره قتل عمدی بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت مهرشاد سهیلی و اینکه اتهامات او چیست؟ گفت: این شخص هنوز تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب قم است و با اعطای نیابت قضایی نسبت به دستگیری او اقدام شد  و اتهامات متعددی متوجه این شخص است و با صدورقرار تامین بدلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت است و چند نفر هم بعنوان  مطنون و مطلع دعوت شدند ولی به غیر این شخص هنوز کسی بازداشت نیست.