شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#رئیس جمهور

اتحاد آلمان و آمریکا برای مقابله با تهدیدات روسیه

اتحاد آلمان و آمریکا برای مقابله با تهدیدات روسیه

رئیس جمهور آمریکا در دیدار با صدر اعظم آلمان سعی کرده است تا نظر مساعد وی را برای اتحاد در برابر تهدیدات روسیه جلب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که تنش ها در شرق اروپا به شدت رو به افزایش است و برخی کشورهای غربی مدعی هستند که روسیه قصد دارد به زودی خاک اوکراین را اشغال کند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کاخ سفید با اولاف شولتز صدر اعظم آلمان دیدار کرده است. این دیدار در شرایطی برگزار شده است که نگرانی های زیادی درباره این مساله وجود دارد که تلاش آلمان برای دسترسی به گاز روسیه می تواند واکنش هماهنگ کشورهای غربی به تهدیدات روسیه را با خطر جدی روبرو کند.

 

بایدن در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان گفت: آلمان یک شریک کاملا قابل اعتماد است. من شکی در این مساله ندارم.

صدر اعظم آلمان نیز بر اتحاد دو کشور تاکید کرده ولی حاضر نشده است به موضوع اختلاف برانگیز بین آلمان و آمریکا اشاره کند. آلمان بارها علاقه خود را برای واردات گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم 2 اعلام کرده است ولی آمریکا قاطعانه با اجرای این پروژه مخالفت نموده است.

شولتز در این باره گفت: شما می توانید مطمئن باشید که ما هیچ اقدامی در یک مسیر و رویکرد متفاوت اتخاذ و انجام نخواهیم داد. ما به طور مشترک و هماهنگ اقدام خواهیم کرد. ما همه اقدامات لازم و ضروری را با هماهنگی انجام خواهیم داد.

روز دوشنبه همچنین امانوئل ماکرون رئیس جمهور روسیه در مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کرده تا راهکار مسالمت آمیزی را برای پایان دادن به این بحران پیدا کند.

آلمان همچنین زیر فشار زیادی از سوی سایر کشورهای غربی و اعضای ناتو قرار گرفته است تا تسلیحات نظامی مورد نیاز اوکراین را تامین کند.

آلمان صادرات تجهیزات نظامی ساخت این کشور از سوی کشورهای هم پیمان خود به اوکراین را ممنوع اعلام کرده است.

اظهارات مقام های آلمانی درباره پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 نیز به شدت متناقض بوده و نگرانی مقام های آمریکایی را تشدید کرده است. وزیر دفاع آلمان گفته است که این پروژه ارتباطی با بحران اوکراین ندارد.

صدر اعظم آلمان بارها گفته است که روسیه هزینه سنگینی را برای اشغال اوکراین خواهد پرداخت و آلمان در کنار آمریکا و سایر متحدانش خواهد ایستاد.

جو بایدن روز دوشنبه تهدید کرده است که اگر روسیه خاک اوکراین را اشغال کند، این خط لوله تعلیق خواهد شد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز دوشنبه یک نشست مهم انرژی در سطح وزرا را بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا برگزار کرده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که در این نشست شرکت کرده است، نگرانی خود را درباره وابستگی شدید اروپا به انرژی روسیه مطرح کرده است.

تشدید تنش ها در مرز اوکراین در حالی است که بایدن به شهروندان و اتباع آمریکایی توصیه کرده است تا خاک اوکراین را ترک کنند.

بایدن ضمن اشاره به خطر خشونت در صورت حمله روسیه به اوکراین، از شهروندان آمریکایی خواسته است تا از اوکراین خارج شوند.

وی در این باره گفت: تصور می کنم تصمیم عاقلانه‌ای است که خاک اوکراین ترک شود.

انتهای پیام/