کامبیز دیرباز، بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «2888» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من و برخی دیگر از بازیگران فیلم «2888» در این فیلم نه به عنوان بازیگر که به عنوان صداپیشه حضور داریم و من از زاویه دید مسئول کنترل رادار هواپیمایی ارتش قصه‌ خلبان‌هایی که برای من تعریف کرده‌اند را روایت می‌کنم و مخاطب تصاویری از وقایع جنگ را روی صدای من مشاهده می‌کند.

دیرباز خاطرنشان کرد: شخصی که من نقشش را به نوعی ایفا کرده‌ام یک کاراکتر واقعی است که در عملیاتی به آسمان بغداد می‌رود و پس از بازگشت اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که در فیلم همراه با روایت من مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: کیوان علی‌محمدی همواره در آثارش سعی داشته خلاقیت و نوآوری‌هایی داشته باشد و در این فیلم نیز ما شاهد نوآوری و خلاقیت‌هایی هستیم که به نظر من یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران در ژانر دفاع مقدس است. فیلم «2888» تا حدی یک نگاه مستند به جنگ دارد و تا جایی که اطلاع دارم تصاویری که در فیلم مشاهده می‌کنیم بازسازی اتفاقات است که توسط تیم تولید این فیلم، فیلمبرداری شده و به نظر تا حد کمی از تصاویر آرشیوی استفاده شده است.

این بازیگر در ادامه درباره بازی در فیلم‌های دفاع مقدس گفت: در طول این سال‌ها همواره نقش‌های مختلف و متفاوتی بازی کرده‌ام. پس از «تک‌تیرانداز» در مجموعه «مافیا» حاضر شدم یا در «آقازاده» نقش منفی بازی کردم اما من هم مثل مردم ایران به شهدای دفاع مقدس ارادت و علاقه دارم. هر شخصیت مطرحی اعم از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... موافقان و مخالفانی دارد که بازی در آن نقش‌ها هم می‌تواند با انتقادات یا حمایت‌هایی همراه باشد اما تنها اشخاص مورد احترام و علاقه جامعه، شهدای جنگ تحمیلی هستند.

بازیگر فیلم سینمایی «خاکستر و برف» در پایان تأکید کرد: از خودگذشتگی و فداکاری آن‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست و شهدا قهرمانانی هستند که همه به آن‌ها احترام می‌گذارند و این افراد برای من هم شخصیت‌هایی ارزشمند و قابل احترام هستند. ما وظیفه داریم که اجازه ندهیم آن‌ها فراموش شوند و من به سهم خودم سعی دارم هر از گاهی با بازی در آثار دفاع مقدس تا حد اندکی دینی که نسبت به این افراد دارم را ادا کنم. امیدوارم فیلم «2888» هم مورد استقبال و پسند مخاطبان قرار بگیرد.

انتهای پیام//