شهر خبر

نیکاراگوئه| "محکومیت" روزنامه نگار سرشناس

میگل مورا، روزنامه نگار و کاندیدای سابق ریاست جمهوری نیکاراگوئه روز جمعه ۱۵ بهمن به اتهام "تضعیف تمامیت ملی" و پس از محاکمه پشت درهای بسته "مجرم" شناخته شد.

نیکاراگوئه| "محکومیت" روزنامه نگار سرشناس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محاکمه میگل مورا در زندان ال چیپوت شهر ماناگوئه (پایتخت اروگوئه) برگزار شد، جایی که اکثر ۴۶ مخالفی که سال گذشته (۲۰۲۱) و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که به چهارمین پیروزی دانیل اورتگا منتهی شد، دستگیر و زندانی شدند.

به گفته جراردو گونزالس وکیل مورا، دادستان برای این روزنامه نگار ۱۵ سال زندان درخواست کرده.

این ششمین محکومیتی است که از آغاز، در اول فوریه در مورد مخالفان حکومت نیکاراگوئه صادر و درحال حاضر هیچ حکمی نیز علنی نشده.

میگل مورا ۵۳ ساله، مدیر کانال خصوصی "۱۰۰٪ نوتیسیاس" بود که در "محکوم کردن سرکوب اعتراضات ضد دولتی" در سال ۲۰۱۸ بسیار فعال بود و در همان سال توسط دولت تصرف شده بود.

این روزنامه نگار در سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) برای حزب احیای دموکراتیک، یکی از ۳ حزب اصلی اپوزیسیون در انتخابات ۷ نوامبر اعلام کرده بود قصد دارد نامزد ریاست جمهوری نیکاراگوئه شود اما نامزدی وی توسط دادگاه انتخاباتی لغو شد.

ورونیکا چاوز، روزنامه نگار و همسر میگل مورا پس از محاکمه گفته: "او هیچ جنایتی مرتکب نشده و من همچنان به آزادی وی امیدوارم". وی افزود: " او با قدرت و ایمان تزلزل ناپذیر به خدا مقاومت می کند".

✍مهدی حیدری . روزنامه نگاری جدید

https://t.me/NewJournalism/17437