شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#دونالد ترامپ#گوگل#اپل#مخالفت

چرا ترامپ همچنان به گوگل و اپل وابسته است؟

در حالی که تنها چند هفته تا عرضه شبکه اجتماعی دونالد ترامپ باقی مانده این شبکه در تلاش است تا تعادل ظریفی را ایجاد کند؛ به پایگاه ترامپ این آزادی را بدهد که خودشان را بیان کنند، بدون اینکه با سیاست‌های فروشگاه اپلیکیشن اپل و گوگل مخالفت کنند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، راه‌اندازی Truth Social یک سال پس از ممنوعیت رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده از فیسبوک، توییتر و یوتیوب صورت می‌گیرد. این یک آزمون بزرگ خواهد بود که آیا گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) و سایر شرکت‌های فناوری که مدعی آزادی بیان هستند، می‌توانند در کنار دروازه‌بان‌های «سیلیکون‌ولی» که محافظه‌کاران آن را به سرکوب آزادی بیان متهم کرده‌اند، همگام شوند.

TMTG متعهد شده است که «تجربه‌ای جذاب و بدون سانسور» را در برنامه Truth Social خود ارائه دهد.

با این حال، تیم فناوری ترامپ باید نرده‌های محافظ ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که Truth Social از فروشگاه‌های اپلیکیشن‌های اپل و گوگل بیرون رانده نمی‌شود؛ درست مثل سرنوشتی که برای برنامه محافظه‌کار محبوب Parler پس از شورش‌های ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره ایالات متحده رقم خورد. بدون این فروشگاه‌ها، برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند راه آسانی برای دانلود اپلیکیشن وجود ندارد.

TMTG همچنان محرمانه است و برخی در محافل فناوری و رسانه با شک و تردید به آن نگاه می‌کنند. دو مدیر محافظه‌کار رسانه‌ای به شکست آشکار این سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی یک سرویس بتا در نوامبر، همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، اشاره کردند و عدم مشارکت شناخته‌شده رسانه‌ها، فناوری‌ها یا بازیگران سیاسی برجسته را به‌عنوان مدرکی در این راه بیان کردند.

ماموریت TMTG برای مقابله با فناوری بزرگ به دلیل اتکای آن به گوگل و اپل محدود شده است.

برنامه Truth Social تابع قوانین اپ‌استور خواهد بود که توسعه‌دهندگان را ملزم می‌کند راهی برای گزارش محتوای توهین‌آمیز و ارائه «پاسخ به موقع» به کاربران ارائه دهند. این قوانین همچنین محتوایی را که «تشویق به خشونت» یا «تصویرهایی که استفاده غیرقانونی یا بی‌احتیاطی از سلاح‌ها و اشیاء خطرناک را تشویق می‌کنند» ممنوع کرده است.