شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن

آشنایی با موثرترین حبوبات بر کاهش وزن

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ساعت۱۷:۱۶
آشنایی با موثرترین حبوبات بر کاهش وزن

تحقیقات اخیر ثابت کرده با جای دادن حبوبات در رژیم غذایی خود می توانید وزن کم کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زندگی آنلاین؛  چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات اصلی جوامع امروزی محسوب شده بسیاری از افراد با مشکلات ناشی از این پدیده دست به گریبان هستند. نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد استفاده از برخی حبوبات دارای تاثیر زیادی در کاهش وزن هستند.

 نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن لوبیا، نخود، عدس و باقالی به کاهش وزن کمک می ‌کند. افراد شرکت کننده در این مطالعات بدون داشتن رژیم غذایی یا تغییر در سبک زندگی خود وزن کم کردند.

بر این اساس اعلام شد افراد مورد مطالعه با افزودن یک وعده روزانه از این حبوبات به سفره خود و بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا سبک زندگیشان وزن خود را کاهش دادند.

به عبارت دیگر، شرکت کنندگان در این مطالعه کالری دریافتی خود را تغییر نداده، وعده های غذایی خود را حذف نکرده و تغییری در سبک زندگی خود ندادند. آن ها فقط حدود سه چهارم فنجان از این غذاها را به چیزی که به طور معمول در روز می خوردند اضافه کردند.

مطالعات نشان می دهد گروهی از غذاها که به عنوان حبوبات شناخته می شوند، موثر هستند زیرا احساس سیری را تا ۳۱ درصد افزایش می دهند.

 نخود، لوبیا چیتی، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا کشاورزی، لوبیا قرمز، باقالی و ….

 راسل دو سوزا (Russell de Souza)، که سرپرستی این تیم مطالعاتی را بر عهده داشت در این رابطه می گوید:  علیرغم فواید شناخته شده برای سلامتی، تنها ۱۳ درصد از مردم به طور روزانه حبوبات می خورند و بیشتر آنها وعده کامل را دریافت نمی کنند. بنابراین برای بسیاری از ما این امکان وجود دارد که بتوانیم حبوبات را در رژیم غذایی خود گنجانده و به مزایای بالقوه مدیریت وزن پی ببریم.

پژوهشگران در طول این تحقیقات، نتایج ۲۱ کارآزمایی بالینی جداگانه را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج ترکیبی به دست آمده نشان داد که افراد بدون رژیم غذایی به طور متوسط  طی شش هفته، هفته ای ۲۵۰ گرم وزن کم کردند. حبوبات دارای شاخص گلیسمی پایینی است، به این معنی که بدن مدتی طول می کشد تا آنها را تجزیه کند.

این ویژگی به افراد کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشند،

این مطالعه جدید به خوبی با یافته های قبلی ما که نشان داد حبوبات احساس سیری را تا ۳۱ درصد افزایش داده و منجر به مصرف کمتر غذا می شود، مطابقت دارد.

 حبوبات علاوه بر ارزش غذایی بالا و ایجاد احساس سیری طولانی مدت، دارای مزیت افزوده کاهش سطح کلسترول بد در بدن تا حدود ۵ درصد هستند. آنها همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

منبع: