شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشست خبری#برج میلاد

وزیر دفتری: نظر ارشاد را برای پایان فیلم قبول کردیم اما باید با تعامل دوباره آن را تغییر بدهیم

وزیر دفتری: نظر ارشاد را برای پایان فیلم قبول کردیم اما باید با تعامل دوباره آن را تغییر بدهیم

نشست خبری فیلم "بی رویا" عصر امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری فیلم "بی رویا" به کارگردانی آرین وزیر دفتری و تهیه کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

سیدی در ابتدا اشاره کرد که تهیه کننده دیگر کار یعنی آقای سعدی و صابر ابر بازیگر فیلم در شهرستان بر سر پروژه‌های دیگرند و برای همین نتوانستند به این جلسه بیایند.

وزیر دفتری نیز اشاره کرد که مدیر تولید فیلم متأسفانه به تازگی فوت شده است و امیدوارم روحش شاد باشد.

دیگر عوامل فیلم نیز با سلام و تشکر از خبرنگاران ابراز امیدواری کردند که فیلم مورد توجه قرار گرفته باشد.

دفتری کارگردان فیلم درباره شباهت فیلمنامه کار با فیلم های سیدی گفت من فیلمنامه را نوشته بودم و بعداً آقای سیدی فیلمنامه را خواند و نکاتی را به من گفت. سیدی نیز گفت که من اثری روی فیلمنامه نداشتم و خودم را تهیه کننده نمی‌دانم. قصدم این بود که اگر کمکی می‌توانم بکنم که فیلم را وزیر دفتری بسازد. حقیقت این است که تهیه کننده اصلی آقای سعدی است نه برای اینکه فروتن باشم واقعاً او تهیه کننده است و متوجه نشدم که فیلم چه زمانی تمام شده است. در هر حال همه کار روی دوش وزیر دفتری و سعدی بوده است. مطمئن نیستم که باید تهیه کننده باشم در سینما و این فضا برای هر کسی یک معنا و اهمیتی دارد.

کارگردان فیلم بیان کرد که فیلمنامه را شورای قبلی پروانه خوانده بودند و اعضای شورا همکاری با ما کردند و این کامل‌ترین نسخه فیلم است اما کپشن اشاره به بیماری اسکیزوفرنی در انتهای فیلم در نهایت با نظر شورا در آخر فیلم قرار داده شد. اما نظر شخصی ما چیز دیگری است که باید با گفت‌گوی با ارشاد برای اکران عمومی تغییراتی در آن بدهیم.

وزیر دفتری در بخش دیگری درباره شباهات فیلمش به برخی رمان‌ها و فیلم ها گفت که اشتباهات اتفاقی است و فیلمم جدای از رمان "زنجیر زرد" و فیلم "ذهن زیبا" است. البته فیلم‌هایی هستند مانند "بلوار مالهالند" و "بچه رزماری" که روی ذهن من اثرگذار بوده است.

سیدی درباره اینکه چه چیزی باعث شد تا با این کار همکاری کند گفت که برای اکران عمومی باید با ارشاد صحبت کنیم چون که توضیحات آخر فیلم سطحی است و به فیلم ضربه می‌زند. اما همکاری من با کارگردان برای موضوعات جالب فیلم‌های او است. در ابتدا می‌خواستم به او کمک کنم اما به مرور و در نتیجه گفتم که به فیلم ورود کنم تا فیلم ساخته شود.

دفتری نیز بیان کرد که سیدی بعد از تماشای "مثل بچه آدم" من از فیلم خوشش آمده بود و گفته بود که حاضر است که بمن کمک کند. سعدی نیز از تهیه کننده‌های خوب سینماست که با کمک او فیلم ساخته شده است. اما در هر حال در فیلم آزادی عمل داشتم و توانستم فیلم خودم را بسازم.

طناز طباطبایی بازیگر فیلم درباره نقش خود در فیلم گفت: این فیلم درباره اسکیزوفرنی و شیزوفرنی نیست و بیشتر درباره جابجایی هویت و شخصیت در فیلم است اما فیلم کاملا لایه‌های روان شناختی دارد. چالش من در فیلم این است که فیلمنامه را دوست داشتم و هیجان انگیز بود. اتفاقی که در نیمه دوم فیلم رخ داد جالب بود و هولناکترین اتفاقی که می تواند در زندگی رخ دهد همین جابجایی هویت و شخصیت فیلم است. بنابراین ما نظر ارشاد را قبول کردیم تا بتوانیم در جشنواره فجر حضور داشته باشیم اما اسکیزوفرنی در شخصیت من نیست اما همانطور که گفتم لایه‌های روانشناسی فیلم در آن وجود دارد.

طهماسبی نیز در نوبت خود گفت که به کارگردان‌های جوان نیاز داریم تا مسیر فیلمسازی سینمای ایران با کمک فیلمسازان جوان ادامه پیدا کند. باید از این فیلمسازان حمایت شود.

وزیر دفتری درباره اکران جهانی فیلم گفت با یک شرکت آلمانی به نتیجه رسیده ایم و قرار است که اکران جهانی داشته باشد و در یکی از جشنواره‌های رده الف اکران خواهد شد.

برازنده فیلمبردار فیلم درباره لرزش‌های فیلمبرداری و عدم انتقال حس گفت که ایده ما این بوده که طبق هر سکانسی که جلو می‌رود فضا و مضمون طبق آن دوربین حرکت داشته باشد تا حس را منتقل کنم. 

فرانک کلانتر بازیگر مکمل فیلم درباره نقش خود گفت که این نقش قرار است که به تغییر هویت کمک کند و بنظرم این اتفاق می‌افتد. فیلمنامه بسیار خوبی بود و همه جزئیات به من منتقل شده بود و تلاش کردم تا انتقال حس و مکمل خوبی برای نقش اول فیلم باشم. همه چیز به من خوب منتقل شده بود.

سیدی درباره بازیگران مکمل فیلم گفت که بنظرم بازیگران خوب بازی کردند و عقیده فردی است که تمام تماشاگران از فیلم خسته شده‌اند و باید میان نظر شخصی و عمومی تفاوت قائل شد.

 

انتهای پیام/