شهر خبر

وزیر امور خارجه فنلاند در پاسخ به مهر:

امیدواریم در مذاکرات وین توافق حاصل شود

امیدواریم در مذاکرات وین توافق حاصل شود

وزیر امور خارجه فنلاند گفت: خیلی امیدوارم در خصوص مذاکرات وین توافقی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری مشترک با حسین امیرعبراللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از حضور در ایران خوشحال هستم. ایران یکی از اولین کشورهایی بود که ۹۰ سال پیش استقلال فنلاند را به رسمیت شناخت و یکی از کشورهای مهم برای فنلاند بوده و در منطقه هم یکی از کشورهای مهم است.

وی افزود: امروز توانستیم درباره موضوعات مختلف گفتگو کنیم. فنلاند عضو اتحادیه اروپا است و امیدواریم همکاری‌ها بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش یابد و امروز هم در این زمینه تبادل نظر کردیم.

وزیر امور خارجه فنلاند تصریح کرد: ما امروز درباره موضوع افغانستان نیز بحث و تبادل نظر کردیم. این افتخار را داشتم که با نماینده دولت ایران در امور افغانستان دیدار داشته باشم و می‌دانیم ایران نقش بسیار مهمی را می‌تواند در افغانستان ایفا کند و مهاجران زیادی به ایران می‌آیند.

هاویستو تاکید کرد: فنلاند از این مسئله حمایت کرده و با کمک به آژانس پناهندگان سازمان ملل، تعدادی از پناهجویان را از ایران به فنلاند بردیم و امیدواریم این موضوع افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص دلیل بی‌عملی کشورهای اروپایی از جمله فنلاند که در بازه ای رئیس دوره ای شورای اروپا نیز بوده است، در برابر خروج غیرقانونی دولت آمریکا از برجام گفت: چیزی که در خصوص برجام رخ داد ناامید کننده بود و ما کشورهای اروپایی همیشه حامی برجام بوده‌ایم و در آن شرایط خاص در مورد عملکرد سامانه اینستکس امید داشتیم که بتواند به ایران کمک کند و در آن نیز مشارکت کردیم و جوزپ بورل هم بسیار فعال بود که راه‌حلی پیدا کنیم و همکاری ادامه یابد.

وزیر امور خارجه فنلاند گفت: خیلی امیدوارم در خصوص مذاکرات وین توافقی حاصل شود.