شهر خبر

عبدالفتاح السیسی:

مصر به دنبال یک توافق الزام آور درخصوص راه اندازی سد «النهضه» است

مصر به دنبال یک توافق الزام آور درخصوص راه اندازی سد «النهضه» است

رئیس جمهور مصر در دیدار با همتای جیوتیایی خود تصریح کرد: مصر به دنبال یک توافق قانونی و الزام‌آور در خصوص پُر کردن و راه اندازی سد «النهضه» است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور تونس با «اسماعیل عمر جیله» همتای جیبوتیایی خود دیدار کرد. رؤسای جمهور مصر و جیبوتی پس از پایان دیدار مذکور در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، عبدالفتاح السیسی در جریان این نشست خبری گفت: مصر به دنبال یک توافق قانونی و الزام آور در خصوص پُر کردن سد النهضه و راه اندازی آن است. من در این زمینه با همتای جیبوتیایی خود رایزنی کردم.

رئیس جمهور مصر در ادامه افزود: ما قصد داریم در یک مدت زمان معقول و مناسب به توافق قانونی و الزام آور در خصوص سد النهضه دست پیدا کنیم؛ به گونه‌ای که امنیت و ثبات منطقه‌ای حفظ گردد.

السیسی پیشتر در این زمینه گفته بود: در خصوص پرونده سد النهضه، عدم دستیابی به توافقی که مورد رضایت تمامی طرف‌ها باشد، پیامدهای وخیمی را به دنبال خواهد داشت. مصر به تلاش‌ها برای حل و فصل بحران سد النهضه ادامه می‌دهد اما در عین حال نمی‌تواند از حقوق آبی خود چشم پوشی کند. عدم حل بحران سد النهضه می‌تواند بر صلح و ثبات منطقه تأثیر بگذارد.